• kaffeälskaren

Ni blomkunniga skulle man kunna få lite råd och tips?

Ja nu är verkligen bröllopsplanerna i full gång och tankar kring brudbuketten har varit många. Den blomma som jag har fallit för är pioner, så min fråga är : Kan man få pioner i sin bukett i Juli månad eller är deras tid över då?

• Svar på tråden Ni blomkunniga skulle man kunna få lite råd och tips?
  • Pinkgrape

Jag är inte blomkunnig, alls, men även jag ville ha pioner i min bukett och frågade därför ett par florister angående blomman. Jag gifter mig dock i augusti och då är det i stort sett kört. Som jag förstod det så kunde man ha tur i juli, men man ska gifta sig i juni för att vara säker. Tycker dock du ska gå till florister där du bor och fråga :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Loche

Här i sydvästra Sverige blommar ju pionerna typ nu,,, så det kan hänga på håret och beror nog på när i juli du ska gifta dig.

• LindaochJohn

Pioner har sin blomningstid i Juni här i Sverige... i år kom värmen fort o då blev blomningstiden ännu kortare. Det kan ju gå, men jag är inte säker tyvärr..

• Liwrin

Hej!
    Om du bor nära danmark så finns det en stor möjlighet att din florist kan köpa in pioner från Gröntorget, då det inte är nordisk säsong kan de säkert vara lite dyrare men de flesta blommor finns där eller går att få tag på med lite framföhållning nästan oavsett säsong i norden.
    En vän till mig köpte ranunklar i juli förra året, vilket oftast inte går i sverige.

Lycka till!

Svar på tråden Ni blomkunniga skulle man kunna få lite råd och tips?