• Fru Fnurrhurr

Vad göra mellan middagen och tårtan??

Hjälp! Vi hade först tänkt äta trerätters, sedan dansa lite och när bandet hade paus äta tårtan och kaffet. Men tjejen på restaurangen sa att i de allra flesta fall så dödar man festen genom att ta break för tårta och hon rådde oss istället att ta tårtan ganska snart inpå maten och sen låta musiken gå non-stop och istället köra spotify när bandet hade paus. Nu funderar vi på va fasen man ska göra mellan maten och tårtan, det måste ju vara en hyfsad tid imellan eftersom man precis ätit massor och suttit still länge. Vad ska vi hitta på imellan middagen och tårtan?????????????

• Svar på tråden Vad göra mellan middagen och tårtan??
  • TheD

Vi kommer ha middag sen lite paus, brudvals och lite dans och sen tårta... har för mig att upplägget ser ut så. Är väl bland det vanligaste...

• elingillberg
    Fru Fnurrhurr skrev 2011-06-12 22:18:47 följande:
    Hjälp! Vi hade först tänkt äta trerätters, sedan dansa lite och när bandet hade paus äta tårtan och kaffet. Men tjejen på restaurangen sa att i de allra flesta fall så dödar man festen genom att ta break för tårta och hon rådde oss istället att ta tårtan ganska snart inpå maten och sen låta musiken gå non-stop och istället köra spotify när bandet hade paus. Nu funderar vi på va fasen man ska göra mellan maten och tårtan, det måste ju vara en hyfsad tid imellan eftersom man precis ätit massor och suttit still länge. Vad ska vi hitta på imellan middagen och tårtan?????????????
    Jag tycker det var lite konstigt sagt för man brukar ju alltid ta en kortare paus för tårtätningen en bit in i dansen.
    Så här gör vi:

Middag (med en fruktsallad till sist istället för efterrätt).

Brytning av borden för att göra plats till dansen.

Brudvalsen dansas (vi övergår efter valsen till en bugg-uppvisning till "Great balls of fire" där några vänner till oss kommer att vara med och dansa en koreografi som är jättehäftig (!)

Dansen tar vid efter brudvalsen/bugg-dansen

Efter ca 15-20 min av dans kommer musiken att tonas ned och TÅRTÄTNINGEN börjar. Borden kommer ju att vara brutna så man får sitta/stå lite här och var och vid de bord som går att sita vid och ute i trädgården om det inte regnar.

Efter tårtätningen drar musiken igång igen

Det är bara bra att göra så här eftersom man faktiskt oftast vill "dansa ner" maten innan man äter tårta, speciellt om man har buffé eftersom man då oftast äter så man spricker .. =D
  • marimekko86

Vi kommer nog också att äta, och middagen är ganska så sen. Sedan tar vi en bensträckare och så dansar jag och min man vår dans och sedan hoppas jag att folk bjuder upp till dans och så tårta på det och sedan partajj

Svar på tråden Vad göra mellan middagen och tårtan??