Moas skrev 2011-06-12 19:12:07 följande:
Jag har ju snart frågat alla som ska komma, men ingen vill...
Det börjar inte kännas bra
Men åh förlåt, vad jag läste illa!!! Såg först nu att du skrivit redan i rubriken att ingen annan ställer upp!
Jag gissar om folk tackar nej att det beror på att de kanske uppfattar " se att festen flyter på" som en stor uppgift. Att de då tänker att det kanske kommer krångla massor under kvällen och att det då är upp till dem att lösa allting, att de har allt ansvar. Så skulle jag möjligen kunna tänka själv...
Kanske du/ni kan testa att just dela upp uppgifterna lite. Att alltså fråga någon/några om att dela ut vigselbladen. Och sen fråga andra om mer specifika uppgifter under festen. Om en eller två kan kolla att det fungerar med tex musiken, en eller två andra att ingenting krånglar med tårtan osv.. Vilka punkter det nu är som du misstänker kan behöva problemfixare. Vad tror du om det? Jag kan bara inte tänka mig att ingen skulle kunna tänka sig att ställa upp, bara de förstår att det inte är väldigt betungande uppgifter de tar på sig. Hur är det med tärnor, marskalker, toastmasters. Har ni några sådana ni kan be om en sak till?