• schmock

Mulliga brudar, vad har ni för storlek på ringen?

Hej! Jag och min sambo letar förlovningsringar nu, blir nog Schalins. Men jag är lite nojig över storleken, jag är överviktig och har alltså då knubbiga fingrar, finns det ringar för mig? Jag har aldrig använt ringar och undrar hur det är med tjejstorlekar på ringar.
    Vad har de för storlekar, och finns det tjejringar för knubbiga fingrar, eller måste man ha mansringar?

Kanske väldigt dum fråga, men jag är väldigt nojjig av mig som person :)

tack för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-11 11:22
    Gäller såklart inte bara brudar,utan även ni som är förlovade :)

• Svar på tråden Mulliga brudar, vad har ni för storlek på ringen?
  • Chicita

Ingen större skillnad mellan "tjejringar" eller "killringar" när det kommer till förlovningsringar.
    Jag har 18 på min förlovningsring nu. Jag har en gammal ring som är storlek 19 och då fick jag köpa den i "herrmodell". Men den såg exakt ut som tjejens, bara att den ju var större givetvis Solig

• bruden

Scahlins ringar finns upp till strl 24 för tjejer så det är ingen fara Det enda som man kan stöta på är att ringar som överstiger "normala mått" (19) brukar kosta lite mer då det måste läggas in mer material i dem. Jag har själv strl 21FörvånadSkäms men på Guldfynd betalade jag inget extra för min strl trots att den ligger över normala gränsen.
    Så var lugn TS, det finns en tjejring även för dig  

• Future Mrs S

jag var oxå orolig över det där :D men det var ingen fara alls!
    jag trodde att jag skulle få ha mansringar men jag hade "bara" storlek 17.5 min kompis provade en ring och hon hade storlek 23 och det var ingen fara det fixade dom (guldfynd)..

:) 

• Krystal

På min förlovningsring har jag 21, och som det syns på bilden är en kanska bred ring. Kommer nog att ha en liknande ring fast med stenar i som vigselring och den blir väl då också i storlek 21...

• schmock

Okej, tack så mycket, behöver väl inte oroa mig för det då :) Tror nog jag ligger på 21 med, men man får väl prova sen när vi bestämt oss.

• marimekko86

Tjejringar finns i stora storlekar, såsom någon nämnt innan kan man behöva betala mer om storleken överskrider en viss gräns eftersom mer material behövs. Jag är lite mullig och har 17,8...men då sitter den inte särskilt tight,vill ha den lite löst

• izredam

Vi provade ringar idag (till förlovning, så jag har en ring kvar att prova sen :D) - det blev storlek 18 på den - den satt rätt lagom idag i alla fall, så nu hoppas vi bara att den inte blir förstor när det blir svalare...

Svar på tråden Mulliga brudar, vad har ni för storlek på ringen?