• Ellis

    Pris för vigselsal och klockslag

    Hej!

    Jag hoppas ni inte tycker jag är tjatig eller ställer dumma frågor, jag är lite totalförvirrad när det kommer till bröllop. (Inte så mycket erfarenhet av andra som gifter sig och inga föräldrar som jag kan fråga.)

    Jag och sambon hade tänkt oss borgerlig vigsel men inomhus ifall vädret inte vill som vi. Jag har skickat ut lite förfrågningar till olika ställen och fick tillbaka ett svar från det stället som jag tyckte var finast och mest så som vi vill ha det. De tar 350kr i bokningsavgift och sen kostar det 1050kr för två museiassistenter. Jag vet inte riktigt vad museiassistenterna gör men jag antar att det är något de alltid vil ha där. Jag ska kolla det med dem sen. Men låter det som en rimlig kostnad? 1400kr blir det totalt. Festlokal är inte där, den är inte inräknad.

    Och sen undrar jag vad som borde bli en bra tid för vigsel? 15, 16? Jag vet att det är individuellt, men jag har ingen aning om hur lång tid det tar med förberedelser innan osv. Sen ska vi ju ha bröllopsfest efterråt.

    Tack på förhand för alla svar! Glad

  • Svar på tråden Pris för vigselsal och klockslag
  • snartfru

    1400 kronor låter inte alls farligt. Och om man verkligen älskar stället är det väldigt billigt. Men sedan beror det såklart även på vilket budget man arbetar med i det stora hela. Själva betalar vi 5500 bara för vigsellokalen, vi tyckte det var gränsen över men fick blommorna gratis.


     


    Angående tiden så är det väldigt individuellt. De som har mycket barn på bröllopet brukar oftast föredra en tidigare tid. Eller om man själv har långt att åka till sin bröllopssvit efteråt. Eller kanske om man bara vill att festen ska kunna pågå lite längre.

  • Ellis

    Vi har ingen gigantisk budget, men vi vill inte gifta oss på rådhuset och vi vill inte vara utomhus + salen är väldigt fin. Glad

    Bröllopssvit skippar vi antagligen och tar en bröllopsresa senare när sparkontot återhämtat sig efter detta hehe. Men en lång fest är ju alltid trevligt. Det är ju inte säkert man får stanna hela natten heller i festlokalen. Den är inte bokad än så det vet jag inte.

Svar på tråden Pris för vigselsal och klockslag