• blivandefruAson

Save the date

Har någon använt sig av detta?
    Vi planerar att gifta oss på midsommar nästa år och det vore väl lite käckt att vara ute i god tid så folk inte hinner boka stugor på kusten och planera midsommarfesten.
    När har dessa isåfall skickats ut och hur skriver man så att det inte framstår som en regelrätt inbjudan där folk ska läman osa och liknande.

• Svar på tråden Save the date
  • nötmix

Jag och min sambo gifter oss i Juni nästa år och vi kommer att skicka ut våra i September-Oktober i år.

Dels för att många av gästerna bor i andra städer, dels för att jag inte kan hålla mig. Det blir vårt sätt att berätta för alla också om att vi ska gifta oss.

vi kommer skriva

SPARA DATUMET

den 30 juni 2012

gifter vi oss

Namn och Namn

Inbjudan kommer senare

• ElliePellie

Vi ska gifta oss på nyårsafton och skickade ut våra kort i slutet av april. Där står att vi gifter oss och att inbjudan kommer senare.
    Har fått respons där flera tycker det är bra med tidig indikation speciellt en dag som nyår och säkert även till midsommar

• Ciccci

Vi skickade ut STD oxå, mest för att vi har många som bor i ett annat land och sen ville vi meddela att de inte skulle boka in nåt annat just den dagen.

Vi fick mycket bra respons efter STD- korten anlänt till alla mottagare! :)

• BlackWIngedAngel

Vi fick ett kombo-kort av våra vänner. I julkortet stod en spara datumet-hälsning för bröllopet som skulle hållas sommaren efter.

• Fishkiss

Vi gifter oss också nästa midsommar har också funderat på att skicka ut Save-the-date kort då många av våra gäster bor i utlandet.

• Nikeh

Vi gifter oss 6 augusti i år och skickade ut våra STD-kort i januari. Mycket uppskattat då bröllopet äger rum mitt i semestertider. 

• dsröst

OJ! är de många som giftersig på midsommar nästa år :O 
    Men jag har en liten chek fråga bara, S.T.D Kortet ska de vara som en inbjudan eller ska de vara som en mindre inbjudan?
    hmm svårt det här tycker jag

• FelizLane
    dsröst skrev 2011-06-19 20:07:50 följande:
    OJ! är de många som giftersig på midsommar nästa år :O 
    Men jag har en liten chek fråga bara, S.T.D Kortet ska de vara som en inbjudan eller ska de vara som en mindre inbjudan?
    hmm svårt det här tycker jag
    jag tycker att std kortet ska vara en mindre inbjudan isåf. Bara vilket datum det är och att det är ett bröllop och mellan vilka. Annars kan man lika gärna skicka inbjudan. 
  • blivandefruAson

Det där med julkort var ju en rolig idé!

Åhh..jag längtar så!! Har redan börjat göra i ordning en spellista för vigselakten, så jag kommer ju inte stå ut med att höra de där låtarna om ett år...

• fru2011kanske

Vi skickade med en STD-hälsning på baksidan av julkorten.

Mycket uppskattat och alla familjer vi bjudit har tackat ja till bröllopet 20 aug.

Svar på tråden Save the date