• Pelles Maja

    Hur stora rispåsar ska ni ha?

    Hej!

    Jag skulle vilja ha organzapåsar med ris att dela ut till alla gästerna innan kyrkan men jag tycker att alla påsar som säljs är så stora. Har provat med en matsked ris i 7,5 x 9 cm påsar men då ser det så lite ut på botten av påsen och ändå blir det ju nästan en liter ris (!) om alla 60 gäster ska ha en varsin (och det vill jag gärna att de ska) och så mycket ris vet jag inte om vi vill ha över oss.


    Är det någon som hittat mindre påsar någonstans? Tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Hur stora rispåsar ska ni ha?
  • Chicita

    Inte för att vara dum nu...
    Men är inte ris något som gästerna ska ta med själva?
    Det är ju för att lyckönska brudparet som man kastar ris. Och det skulle kännas dumt att dela ut påsar och typ då alltså säga "jag vill att ni önskar oss lycka genom att kasta det här på oss" Obestämd

    och så är det ju det där med att alla kyrkor (eller allmäna byggnader) inte tillåter riskastning för att det drar till sig råttor.
    Så hör noga med prästen om det är ok eller inte så ni inte blir skadeståndsskyldiga...

  • c4trin
    Chicita skrev 2011-06-09 21:22:25 följande:
    Inte för att vara dum nu...
    Men är inte ris något som gästerna ska ta med själva?
    Det är ju för att lyckönska brudparet som man kastar ris. Och det skulle kännas dumt att dela ut påsar och typ då alltså säga "jag vill att ni önskar oss lycka genom att kasta det här på oss" Obestämd

    och så är det ju det där med att alla kyrkor (eller allmäna byggnader) inte tillåter riskastning för att det drar till sig råttor.
    Så hör noga med prästen om det är ok eller inte så ni inte blir skadeståndsskyldiga...
    Visst e de så, våra gäster hade själva med sig ris iaf de va ingenting vi delade ut =)
  • Loche

    Håller med! Jag har aldrig varit på ett bröllop där man delat ut påsar med ris. Vill våra gäster kasta ris på oss får dom banne mig ta med det själva! Skrattande

  • cc2011

    Jag kommer att ha rispåsar som gästerna kan ta.


    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Skumboll

    Jag har varit på bröllop där det har delats ut och inte en kotte hade med sig eget ris då. Lika bra att fixa tänker jag.

Svar på tråden Hur stora rispåsar ska ni ha?