• Godis
    Äldre 9 Jun 18:05
    1761 visningar
    5 svar
    5
    1761

    Prioritering....ekonomi

    Diskuterade med en kompis som också ska gifta sig ang ekonomi. Dom ska liksom vi ha ett litet bröllop med bara d närmsta. Dock så pluggar båda utav dom så ekonomin är inte den bästa. Vi pratade hur dom ska göra om pengarna inte räcker både till att bjuda sin familj på bröllopsmiddag och åka på bröllopsresa, dom vill nämligen åka omedelbart efter bröllopsdagen så vänta i några månader gäller inte här.
    Ska dom;

    1. Bjuda familjen på middagen och strunta i bröllopsresa.
    2. Äta på restaurang med familjen men var och en betalar för sig vilket gör att dom kan åka på bröllopsresa sedan.

    Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Prioritering....ekonomi
  • pimory
    Äldre 9 Jun 18:31
    #1

    klart att dom ska åka på resa!  och var och en betalar för sig!!!

  • Kattpo­et
    Äldre 9 Jun 18:42
    #2

    Hur dyr måste bröllopsresan vara?  Hur dyr måste middagen vara?

    Jag  gjorde en  middag för  40 gäster med tårta för 1700 kr den 4 juni och  vi ska på  en andra bröllops resa till Göteborg vilket vi har 1000 kr till. 

  • Godis
    Äldre 9 Jun 18:44
    #3
    Kattpoet skrev 2011-06-09 18:42:07 följande:
    Hur dyr måste bröllopsresan vara?  Hur dyr måste middagen vara?

    Jag  gjorde en  middag för  40 gäster med tårta för 1700 kr den 4 juni och  vi ska på  en andra bröllops resa till Göteborg vilket vi har 1000 kr till. 
    Som jag förstår det så vill dom nog äta på ett litet finare ställe för ingen utav dom e nog någon hejare på att laga mat.
    Sen hade dom nog tänkt sig någon solsemester vid medelhavet typ.
    Så vi pratar nog om kanske 10´ för mat och bröllopsresa för 15´ ...typ.
  • Kattpo­et
    Äldre 9 Jun 18:47
    #4

    Ah, ja då är det svårare.  Jag är lite konstig tror jag, jag försöker  göra det bästa av det jag har . Hade de bott i Växjö området hade jag   hjälpt till.

  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 9 Jun 18:48
    #5

    Dem borde satsa på bröllopsmiddag som alla betalar var för sig och så åker dem på resa. :) eller om dem betalar middan så får dem önska sig en resa i present. :)

Svar på tråden Prioritering....ekonomi