• Sebast­iána
    Äldre 9 Jun 08:09
    2090 visningar
    7 svar
    7
    2090

    Nu är jag gift!

    I lördags gifte jag mig och allt blev perfekt. Det enda som gick snett egentligen var att vi tog av plasten på spettekakan alldeles för tidigt så att den mjuknade och sjönk ihop innan det var dags att äta den, men allt annat gick strålande. Det var en fantastisk dag!!!

    Vi gick upp vid 7-tiden och pappa körde mig till frisören strax innan 8. Efter det åkte jag hem till mina föräldrar igen (där vi sov över innan bröllopet) och det blev lunch och sminkning. Jag trodde att jag skulle vara alldeles darrig men det fungerade hur bra som helst att sminka sig själv.

    Under tiden jag var hos frisören hämtade brudgummen tårta och buketter. Jag hade sagt till floristen att jag ville ha en bukett i vitt och grönt med blommor de hade hemma och för max 300:-. Jag visste inte alls hur buketten skulle se ut med andra ord. När jag fick se den blev jag mycket glatt överaskad. De var mycket vackrare än jag nånsin kunnat tro!

    Sedan var det fotograferingsdags. Det var riktigt kul. Lite jobbigt att det var så varmt bara...och jag som hade oroat mig för att frysa... Fotograferingen tog 2 timmar och vi hann med många olika fotomiljöer så det ska bli spännande att se bilderna.

    Efter fotograferingen hade vi c.a 30 minuter på oss innan vi skulle åka till kyrkan så det blev en kort paus hemma hos mina föräldrar där vi passade på att dricka och fylla på en vattenflaska som mamma sen hade med i kyrkan för säkerhets skull.

    Det var först i bilen på väg till kyrkan som jag började bli lite nervös. Ögonblicket innan dörrarna slogs upp, när jag och min man stod och höll varandra i handen och såg på varandra, det var magiskt. Vigseln var väldigt vacker. Prästen höll ett väldigt vackert vigseltal som verkligen var personligt.

    Vi visste inte om gästerna tänkte kasta ris eller inte, men det gjorde de. Kul! Gissa om det trillade ut mycket ris när jag tog av BH:n på natten

    Festen sedan gick över förväntan bra. Allt flöt på och jag och brudgummen bara följde med och njöt. Vi stannade ända tills musikerna slutade spela, precis som vi bestämt (även om vi tvivlade på att vi skulle orka) och gick väl till vårt rum vid halv två-tiden.

  • Svar på tråden Nu är jag gift!
  • 1700ta­l
    Äldre 9 Jun 08:14
    #1

    Vad roligt, grattis!! {#emotions_dlg.flower} Har du inte några bilder du kan visa?

  • MuBu
    Äldre 9 Jun 08:15
    #2

    Ett stort grattis till er stora dag, vad roligt att läsa.
    Jag blev himla nyfiken på hur bukettet och du såg ut för den delen, finns det något kort du kan dela med dig av?

  • forcep­rinces­s
    Äldre 9 Jun 09:15
    #3

    Grattis! Skål

  • Humlan­66
    Äldre 9 Jun 09:17
    #4
    1700tal skrev 2011-06-09 08:14:29 följande:
    Vad roligt, grattis!! {#emotions_dlg.flower} Har du inte några bilder du kan visa?
    GRATTIS.. ja bilder vill vi se .Vi gillar bilder här på BT
  • Sebast­iána
    Äldre 9 Jun 09:44
    #5
    MuBu skrev 2011-06-09 08:15:30 följande:
    Ett stort grattis till er stora dag, vad roligt att läsa.
    Jag blev himla nyfiken på hur bukettet och du såg ut för den delen, finns det något kort du kan dela med dig av?
    Jag ska lägga upp bilder så fort jag får några. Brudbukett, tärnbukett, corsage och blommor till håret gick sammanlagt på 600:- så jag får säga att jag är extramt nöjd
  • Äldre 9 Jun 11:52
    #6

    Grattis!!

  • Äldre 19 Jun 22:48
    #7

    Grattis, kul att höra att ni hade en underbar dag. Blev du nöjd med sminket? Bättrade du under dagen.


Svar på tråden Nu är jag gift!