• Fanny06

Ring-Skrock - får man gjöra såhär??

Ni som har koll på skrock, är det inte många skrock om forlovnings
    och vigselsringar?
    Dom skal väl inte provas av andra och många andra saker??

En lite rolig historia jag måste få berätta:
    På mitt jobb är det 2 tjeier som måste vara skrocklösa!
    Startade i nytt jobb et tag sädan och der jobbar 2 tjeier.
    Dom byter och lånar bort sina vigsels och forlovningsringar jämt.

TjeiA har 2 vitguldsringar med mycket diamanter som forlovnings och vigselsringar

TjeiB har 2 slåta enkla rödguldringar som forlovnings och vigselsring

Vid et tilfälle skulle TjeiB på et evenemang en weekend och fikk under weekenden låna TjeiA sina diamantringar för at blinga lite på festen.

TjeiA var för et tag sedan på semester utomlands och för inte vara stöldutsatt lånade hon TjeiB's enklare ringar under hela semesteret i 3 vekor mens TjeiB använde under dom 3 veckorna  TjeiA sina diamantringar.

Vid andra tilfällen har dom mixat och blandat ringana så dom har hatt en slät ring och en diamantring var i nogon dag eller vecka

Tycker det är jättekonstig och tror inta jag ville låna bort mina ringar?
    Âr nog hyfsat at kunna ha flera ringar at välja på men.... 
    Ble lite fasinerad av detta och kollar vem har vilka ringar nästan dagligen!

Vad tycker ni??
    För man gjöra så?

Och om ni tror det - TjeiA är inte gift med TjeiB!!.

• Svar på tråden Ring-Skrock - får man gjöra såhär??
  • förlovadflicka

Klart man får göra så, men inte så självklart att man vill det... Och det menar jag inte för något skrock utan bara för att man vill väl ha de ringarna som varit med vid förlovningen och vigseln? :)

• cityalven

man säger att man inte skall använda annans guld eller stöldguld osv för att det ligger en gammal tro i att en del av den gamla anden finns kvar i smycket... får man en gammal vigselring där äktenskapet slutade i tårar/skilsmässa så kan det färga sitt eget äktenskap. Samt att guldsmycken som inte är ens egna vill hitta till sin gamla ägare och det är då skrock om att man lättare tappar dem... då vi har ett ordspråk som lyder "tappat guld kommer tillbaka". Men i tjejernas fall är det klart att får byta ringar, sålänge de är med på det.

Svar på tråden Ring-Skrock - får man gjöra såhär??