• Fröken Skrutt­is
    Äldre 8 Jun 16:19
    2087 visningar
    5 svar
    5
    2087

    Om man gifter sig utomlands med en sambo som lätt blir varm. Vad ska han ha på sig då?

     Hej,

    Vi ska gifta oss utomlands nästa år och vet ju om att det kommer att vara varmt. Min sambo blir lätt varm och jag undrar nu vad det finns för alternativ för honom? Kläder som är fläktande att ha på sig. Tack!

  • Svar på tråden Om man gifter sig utomlands med en sambo som lätt blir varm. Vad ska han ha på sig då?
  • Äldre 8 Jun 16:22
    #1

    Bomull eller annat naurmaterial. Linne brukar vara svalt också, har sett m¨nga snygga linnekostymer :)

  • fru AM
    Äldre 8 Jun 16:33
    #2

    Det beror ju helt på "finhetsgraden " på bröllopet ... Har sett fina brudgummar i ljusa linnebyxor och snygg vit bomullsskjorta (eller linneskjorta), barfota på stranden ... men ni kanske hade tänkt lite mer dressat? Vad ska DU ha på dig? VAR gifter ni er?

  • Fröken Skrutt­is
    Äldre 8 Jun 16:47
    #3

     Många svåra frågor till en förvirrad bröllopstant!..;)

     Vi ska gifta oss på Kreta nästa år,inget fancy men absolut inget budget heller. Lite lagom sådär...:)

  • MrsT20­11
    Äldre 8 Jun 16:56
    #4

    Kan han inte ha ett par snygga skinnsandaler till ett par beige eller vita linnebyxor och kortärmad vit skjorta? Om ni vill ha det aningen mer dressat, välj svarta sandaler med riktigt breda remmar och matcha med en svart väst.

    Brandos.se hade några snygga sandalar, t.ex. de här från Bugatti:



     
  • fru AM
    Äldre 8 Jun 18:13
    #5
    Men jag menade inte att fråga hur mycket ni kostar på bröllopet utan mer vilken dresscode ni tänkt er ... Är det kavaj (=kostym) som gäller så är ju linne svalt (men blir fasligt skrynkligt). Om ni tänkt er lite mer leisure och kanske på stranden eller så så funkar ju linne/bomullsbyxor och fräsch vit skjorta. Vad tänkte du ha på dig? Det kan ju vara en ledtråd till "hur tjusig" blivande maken ska vara
Svar på tråden Om man gifter sig utomlands med en sambo som lätt blir varm. Vad ska han ha på sig då?