Ring-panik! Beslutsångest, hjälp mig!
Vi ska både förlova och gifta oss. Har bestämt oss för ringar i titan. En varsin slät, svagt kupad, blank förlovningsring. M2b kommer ha 8 mm i bredd på sin. Jag vet inte vilken bredd jag vill ha.
Vad gäller vigselringen vill jag ha en ring som ser ut ungefär som denna
Ringen på bilden är 5 mm bred och stenarna är 0,04 ct.
Jag vill att ringen liksom ska synas på kanterna av raden med stenar, men inte allt för mycket. Som på bilden eller lite mindre. Jag har varit och provat ringar idag och tycker det ser fint ut på fingret med en förlovningsring som är 4 mm bred och vigselring som också är 4 mm i bredd och stenar som är 0,04 ct (alltså inte fullt lika bred som på bilden). Men fick ett råd om att inte ha samma storlek på ringarna för att det skulle vara snyggare om man tydligt ser att det är två olika ringar.
Alternativet är att göra någon av ringarna smalare än den andra.
Jag har provat och provat men kan inte bestämma mig! Och i morgon ska jag träffa guldsmeden och behöver veta vad jag vill ha.
Behöver verkligen smakråd gällande bredden på ringarna och storleken på stenar. Vad är snyggast? Att ha två lika breda ringar eller att satsa på en som är lite bredare och en smalare?
Det står mellan
En 5 mm slät förlovningsring och en 3 mm vigselring med 0,03 ct stenar.
Eller två 4 mm ringar och i vigselringen 0,04 ct stenar.
Eller 3 mm slät förlovningsring och en vigselring som är 5 mm bred och stenar som är 0,04 ct. (som den på bilden).
Vad tycker ni?
Men jag vet inte med mina ringar!