• MrsT20­11
    Äldre 7 Jun 19:20
    2304 visningar
    2 svar
    2
    2304

    Tips från vår underbara dag!

    Egentligen har jag bara ett enda tips: NJUT av varje sekund! Tänk att den äntligen är här, denna dag som man planerat så länge! Skit samma om man svettas och klänningen får gräsfläckar, vem bryr sig?? Jag känner mig inte det minsta tom nu efteråt, eftersom jag från djupet av mitt hjärta vet att jag njöt allt jag kunde av denna mitt livs bästa dag! Brudgummen känner likadant! Gästerna var helt tagna av hur vi strålade, de hade aldrig sett ett gladare brudpar!

    Här kommer även några mer handfasta tips:

    - Om din tärna är med dig hos frissan, låt en annan tjej hämta buketten så kan ni ha en mysig tjejlunch ihop. Vi hade supermysigt, brudgummen var lättad över att endast behöva fokusera på sina hängslen, manschettknappar etc under förmiddagen. Han åt lunch själv i lugn och ro, och dök upp när det var dags att åka till fotograferingen.

    - Ta bilderna innan vigseln. Gästerna tycker det är toppen att slippa vänta på brudparet efter vigseln. Dessutom är man nyfixad och fräsch som en nyponros på proffsets bilder, guld värt!

    - Boka en bröllopsbil! Det var häftigt att åka både till och från kyrkan i en pedantskött Cadillac från 1967. Värt varenda krona! (Kostade 2400 kr, vi åkte dessutom lång omväg genom stan innan vi åkte till festen och bara njöt av den öppna bilen och den strålande solen, smälte intrycken från vigseln och småpratade med chauffören och varann.)

    - Noja inte så mycket över hur du ser ut. Jag skrattade och grät om vartannat hela vigseln och festen igenom, alla vackra sånger, alla vackra tal, man måste tillåta sig själv att tappa masken! Gästerna uppskattar och minns detta mest av allt efteråt, hur glad och rörd man var!

    - Noja inte över kläder och utseende i övrigt. Köp inte en för dyr klänning som bara MÅSTE gå att sälja vidare. Min kostade 1000 kr och är numera vrålsunkig, tvivlar på att den blir helt ren i kemtvätten men det rör mig inte i ryggen! Den fyllde sitt syfte och var makalöst vacker hela dagen!

    - Våga köra på konceptet "dance like it's the last night of your life". På dansgolvet var vi så svettiga att vi nästan försvann i en liten pöl, men det löste vi genom en passionerad dusch tillsammans på hotellrummet. Oslagbart sätt att fira brölllopsnatt! Nästa tips är alltså att inte lägga enorma summor på underkläder, jag kände på mig redan från början att det var onödigt.

    Lycka till alla blivande brudpar, jag vet att det är lätt hänt att man snöar in på detaljer, men försök att tänka att allt inte måste vara perfekt och att det är glädjen som räknas!

  • Svar på tråden Tips från vår underbara dag!
  • c4trin
    Äldre 7 Jun 19:43
    #1

    Bra tips!


     


    Fast underkläderna e nog de enda jag inte håller med om ;)


    För min del va de ett superstort plus att kunna känna mig snygg under också. Jag hade samma korsett hela dan men bytade trosor och satte på mig stayups precis när vi kommit till hotellet.


    De snygga underkläderna var verkligen ett stort plus kan jag berätta ;)


    fast såklart behöver man inte köpa dyra, bara snygga! Jag handlade på www.toplady.se för ca 300 kr för alla underkläder (utom stayups som jag handlade på ett annat ställe)


     


    Och till alla: Precis som TS säger så njut av dagen!!! Jag funderade inte på folk som inte kommit, hur jag ser ut eller om släpet va rätt hela tiden. Jag njöt av alla mina vänner som kommit för att fira vår dag.


    Tänk på att stanna upp och fundera, dagen gick HIMLA snabbt kan jag berätta!!! <3


  • MrsT20­11
    Äldre 15 May 16:52
    #2

    Nu när det är högsäsong för bröllop igen vill jag bara puffa upp min glädjetråd och önska alla som gifter sig under år 2012 en underbart härlig bröllopsdag! Solig

Svar på tråden Tips från vår underbara dag!