• AoH

Orolig för festen

I helgen som gick var vi på ett heeeelt fantastiskt bröllop! Det var så vackert och genomtänkt både med musik och dekorationer. Deras gäster höll många tal, visade bildspel med mera. Är orolig att vår fest inte alls kommer bli lika kul/bra/fantastisk. Är osäker på hur mycket jobb vår toastmaster och våra värdar lägger ner. Vet faktiskt inte om de gör nåt mer än att göra en talarordning. Hur mycket kan man som par styra upp själva? Vill att det ska bli en speciell kväll att minnas!

• Svar på tråden Orolig för festen
  • ida82

Jag har faktiskt pratat med tärnan och toastmastern om hur jag vill festen ska vara. Är hellre på och bestämmer än att alla sitter och gäspar så jag tycker man får vara med och bestämma så har iallafall jag gjort.

• MrsT2011

Håller inte alls med, ni får faktiskt lita på att de fixar så gott de kan!! Man kan inte vara inne och peta i varenda grej och man kan inte stressa upp sig över att / om folk sitter och gäspar. Det är fan gästernas eget ansvar att bjuda till och visa sig från sin soligaste sida en sådan kväll.

Våra gäster sa att vi var det gladaste brudpar de nånsin sett, DET om något smittar av sig! Oroar ni er över huruvida era gäster har kul lär ni gå miste om ert livs största dag, var så säkra!

• marimekko86

Tycker ändå att man visst som brudpar kan tala om vad man förväntar sig av toastparet. Jag har sagt att vi vill ha det roligt och festligt och sedan har jag bara sagt att de ska vara först på plats och välkomna folk till kyrkan,festlokalen,presentera talare och annat...sen säger jag inget mer. De känner oss och många gäster och vet vad "typ" av folk vi e och vad vi gillar.

Vi är de första som gifter sig i bekantskapskresten och släkten (i vår generation) så mina vänner frågade faktiskt vad deras uppgift som toastpar var...ingen vet ju, vi har ju inte vart på bröllop förr typ :-P

• MrsT2011

Självklart ska man ge instruktioner till toastparet, men hur kul är det för de som toastar att vara hypernervösa över att det inte blir EXAKT så som brudparet vill? Det kan man inte kräva av någon, alla gäster är fritt tänkande individer och inte nån sorts fårskock som man kan träna att bete sig EXAKT så som man vill.

• TheD

Är det något ni absolut vill ska vara med så ska det framgå. Samma sak gäller åt andra hållet. Sen kan man väl hoppas på att värdparet och er toastmatser känner er så att det inte blir "fel"... :)

Svar på tråden Orolig för festen