• rendez­vouz
    Äldre 7 Jun 11:54
    16538 visningar
    10 svar
    10
    16538

    VARNING!! Rosa husets guldsmed göteborg.

    Vill lägga ut en varning till alla blivande brudar och brudgummar, så att ni slipper hamna i samma sits som jag.

    11:e mars var jag på Rosa Husets gulsmed vid vågmästareplatsen i göteborg, la in en beställning på en egendesignad ring som skulle vara klar 6/4. När jag ringer den 8:e får jag veta att stenarna är försenade och att det tar ytterligare två veckor, de ringer när den är klar. Efter två veckor har ingen ringt varpå jag ringer igen, och får höra att den är klar nästa vecka. Sådär håller det på i 7(!) veckor!! De ringer inte en enda gång utan jag får hela tiden ringa och får nya besked om att den är klar om två dagar/nästa vecka osv.

    Till slut blir jag lovad att komma och hämta ringen, 14 dagar innan bröllopet. När jag kommer dit får jag veta att ringen förstörts när han skulle passa in den i rätt storlek... 14 dagar innan vigseln står vi utan ringar!!  Får ingen ursäkt, varken när jag påtalar att jag inte har några vigselringar eller när jag säger hur dåligt jag blivit bemött som kund. Får tillbaka handpenningen och ett tips om ett ställe i stan som kan fixa ringar snabbt. Jag vill inte få en ring fixad snabbt, denna ringen ska jag ha resten av mitt liv!!

    Tack vare SERIÖSA guldsmeder i Göteborg kommer det nu att ordna sig, och vi gifter oss den 11:e.

  • Svar på tråden VARNING!! Rosa husets guldsmed göteborg.
  • 2011br­öllop
    Äldre 7 Jun 12:02
    #1

    Vika jävla idioter !!!!!!!!!!!!!!!!!  Grrrrr   Tur att det löste sig!!! lycka till på er stora dag  !!

  • T e s s
    Äldre 7 Jun 12:28
    #2

    Så dåligt av dom!!! Bra att hänga ut dom här på Bt och att många läser detta så att inte det upprepar sig för någon annan. Skönt att det tillslut löste sig för er och lycka till på bröllopet Skrattande!!!

  • MochN
    Äldre 7 Jun 13:12
    #3

    men fy vilka idioter!
    tur att allt löste sig för er och att ni har fått tag i ringar och stort lycka till på erat bröllop och hoppas eran dag blir superbra!Glad

  • BlomAn­na
    Äldre 7 Jun 13:45
    #4

    Men gud vad tråkigt. Jag har fått tips på flera om just Rosa huset...Trist.


    Fick du ringen du ville ha till slut?

  • rendez­vouz
    Äldre 7 Jun 14:12
    #5

    Nej, vi fick ju bestämma utefter det sortiment som fanns på en annan affär, eftersom det inte fanns tid att göra den som jag ville. Men det blir jättebra ändå! Har flera som lämnat in saker på rosa huset och som har blivit behandlade likadant, så jag har faktiskt inte hört en enda bra sak om dom...

  • kikki kikki
    Äldre 7 Jun 20:21
    #6

    Jag har alltid gått till wranges guld vid redbergsplatsen....dom är toppen

  • BlomAn­na
    Äldre 7 Jun 20:28
    #7
    rendezvouz skrev 2011-06-07 14:12:44 följande:

    Nej, vi fick ju bestämma utefter det sortiment som fanns på en annan affär, eftersom det inte fanns tid att göra den som jag ville. Men det blir jättebra ändå! Har flera som lämnat in saker på rosa huset och som har blivit behandlade likadant, så jag har faktiskt inte hört en enda bra sak om dom...


    Så tråkigt men bra att du ändå är nöjd.

    Jag kan rekommendera Nordstans guld. Fantastisk service och jätte duktig guldmsed.
  • kokos
    Äldre 7 Jun 21:32
    #8

    Jag köpte förlovningsringen på Nordstans guld och var jätte nöjd, nu köpte jag vigselringen från george antar på linnegatan och är ännu mer nöjd. Så trevligt bemötande, personligt och proffsigt! Faller nog mkt för hur de beter sig... var inne i en smyckesbutik på NK där jag inte alls kände mig välkommen, trisst!

  • Bullem­or
    Äldre 8 Jun 04:18
    #9

    Vi skulle hämta upp våra ringar förra veckan alltså en vecka innan bröllopet och guldsmeden har gjort min vigselring i vitt guld när vi beställde rött guld!!
    Han hade även förlovningsringen (den är i rött guld) som skulle förminskas och så att dom kunde göra vigselringen lika hög som förlovningsringen men det slog dom aldrig att vitt guld va fel.
    Han lovade att den skule vara klar till på fredag och det hoppas jag då vigseln är på lördag!


  • Semlor­na
    Äldre 8 Jun 11:06
    #10
    kikki kikki skrev 2011-06-07 20:21:17 följande:
    Jag har alltid gått till wranges guld vid redbergsplatsen....dom är toppen
    Jag har två gånger blivit besviken av bemötandet där så tyvärr håller jag inte med. Kanske är dom duktiga men jag valde att inte beställa ring därifrån.
Svar på tråden VARNING!! Rosa husets guldsmed göteborg.