• TLj

    Dansskor kanske?

    Funderar på att köpa dansskor till bröllopsdagen, borde ju vara skönare än "vanliga" skor.
    Har sett sidan dancegymshop.com med fina skor, men vet inte om jag vågar beställa därifrån.

    Har någon av er beställt därifrån?

    Ge gärna tips på andra ställen där man kan köpa skor i små storlekar!

    Tack!

  • Svar på tråden Dansskor kanske?
  • knyttan

    Dansskor är gjorda för att dansa i och är ofta bekväma för det ändamålet - men det innebär inte att de är bekvämare än andra skor när man använder dem vanligt! Tangoskor tex. kan ha supersuper höga och smala klackar efterom man i princip aldrig sätter ner hälen när man dansar, utan däremot "stöder" mot sin partner, och i princip byter vikt hela tiden från en fot till den andra. Salsaskor har ofta klacken ganska långt in under hälen, och blir stabila, men kanske inte så bra att gå i några längre sträckor. Andra sorter kan ha stöd eller vaddering som också gör att det blir obekvämt att gå - eller så är de väldigt mjuka istället och ger inget stöd alls.
    Det man dessutom ska tänka på om man köper dansskor är att de ganska ofta har specialsulor (läder eller mocka) som man inte kan använda utomhus, utan att sula om dem först. Jag personligen älskar fina tangoskor, men jag tror inte att jag skulle rekomendera att skaffa ett par om man inte tänker sig att dansa i dem...

Svar på tråden Dansskor kanske?