• MissBlueberries

Svensk ingangs musik till England?

letar efter nagon Svensk ingangsmusik, brudmarch eller liknande till mitt brollop i England.

Vill ha nagot lite annorlunda, eftersom alla mina vanners brollop i England har gatt in till Kanon i D eller Mendehlson och jag ar saaa trott pa dem!

Tack!! 

• Svar på tråden Svensk ingangs musik till England?
  • Sofia786
    MissBlueberries skrev 2011-06-06 14:07:17 följande:
    letar efter nagon Svensk ingangsmusik, brudmarch eller liknande till mitt brollop i England.

Vill ha nagot lite annorlunda, eftersom alla mina vanners brollop i England har gatt in till Kanon i D eller Mendehlson och jag ar saaa trott pa dem!

Tack!! 
    vad kul att du ska gifta dig i England, var blir det någonstans? Jag bor i London en gifter mig med min engelsman i Sverige om mindre än 3 veckor...
    Vi ska ha 'Klinga mina klockor' som utgångsmusik, men ingångsmusik vet jag inte ngt typiskt svenskt, vi ska ha Camille saint Sans - Softly awakes my heart (Camille Saint-Saens – Softly Awakes My Heart From "Samson & Delilah" ) spotify länk...
  • MissBlueberries

Ute pa landet i Surrey, har www.greyfriars-weddings.co.uk/

Bra ideer, alskar ocksa I Folkviseton, skulle garna ha fiolspel, men vad hittar man dem i England, eller en Svensk solist...suck... 

• Jag han

jag hade gärna velat gå in till
    "En vänlig grönskans rika dräkt" 
    Vet inte om man "kan" gå in till den i kyrkan, men den är svensk och väldigt vacker!

• MissBlueberries

Later fint, kommer inte ha ett kyrkobrollop! ;)

• MissBlueberries

OM vi har en pianist, vill jag ha den har laten nar vi signerar paperen, eller innan brudmarchen

saaa vacker

• Jag han

Andra låtar jag verligen älskar är "gabriels oboe", " i denna ljuva sommartid", "den blomstertid nu kommer" och  "visa vid vindens ängar"

• Sofia786

Åhh, Jane Austen, vad underbart!!

Om du behöver en svensk solist så har jag en som är bosatt i London, hon ska även sjunga på mitt bröllop.
    Hon är jätteduktig!

• Kattpoet

Ska det vara svensk  så prova någon av dessa

Brudmarsch till Per och Anna – Orsa spelmän Bröllopsmarsch ur Bröllopet på Ulfåsa – August Söderman Intåg i sommarhagen – Wilhelm Pettersson-Berger Gotländsk bröllopsmarsch – trad. Jämtländsk bröllopsmarsch - trad Leksands brudmarsch - trad  
  • Kattpoet

Alla finns på Youtube!!   

• MissBlueberries

Kattpoet, du har sa manga fina ideer i bada mina tradar - tack sa hemskt mycket! =)

• MissBlueberries

Haha Gotlansk march gar bort eftersom jag och hela min slakt kommer fran Oland hahaha!

• Kattpoet

Miss, jag  gifte mig förra året i Skottland, så jag vet hur det är att försöka blanda svensk och engelskt.
    Att få folk att äta bröllopstårta och inte ta en bit med sig hem var svårt som sjutton tills  jag bestämde att smörkräm fick det inte finnas på tårtan... 

• MissBlueberries

haha! Vi kommer inte ha tarta ens, bara mini pavlovas med farska bar! =)

Svar på tråden Svensk ingangs musik till England?