• Carrosell

Brev till grannarna.

Hej,
    Jag sitter och försöker fnula ihop ett brev som vi ska lägga i alla grannarnas brevlådor inför bröllopsfesten.
    Vi ska  vara på tomten på min svärmors landställe. Hon är i stort sett den ända som bor där under sommartiderna. Alla andra är permanentboende. Så vi tänkte va lite förutseende, men har kört fast lite på texten.
    Det här är det jag kommit fram till.

"Hej granne!

Lördagen den 13e augusti kommer vi hålla bröllopsfest i vår trädgård. Det kan därför vara en hel del spring nu i veckan innan då mycket ska förberedas.

Det kommer även bli mycket skratt och sång på kvällen och troligtvis även musik. Vi hoppas ni har överseende med detta.

Skulle vi trots allt bli för högljudda hoppas vi ni kommer och säger till så ska vi självklart dämpa oss.

Med vänlig hälsning

Stefan och Caroline. XXX vägen 17."

Jag tycker det låter lite tråkigt. Någon som har några förslag/synpunkter?
  • Svar på tråden Brev till grannarna.
  • wiii

läter väl bra?
    Det viktigaste är ju att det är informativt, inte roligt ;) 

• Mace

Vi bjöd in våra grannar och skrev något sådant, men kommer att skriva nya brev när det drar ihop sig (vi bor på landet och en del sommarstugegäster blev inte bjudna).

Vi skriver nog något liknande
    "Hej kära grannar,

Lördagen den nn juli gifter vi oss och vi kommer att hålla bröllopsfesten i vår trädgård. Vi har en del att fixa för att ro detta i land och det kan bli lite mer aktivitet än vanligt i vår trädgård och på vägen.

På den stora dagen planerar vi fest med både tipspromenad och musik. Vi hoppas att ni har överseende med att det blir mer folk än vanligt i grannskapet och att det inte skall orsaka för stora besvär. Vi vet också att musik hörs bra i en tyst sommarnatt, men kom och säg till oss om det blir alltför högljutt. 

Ni är också hjärtligt välkomna att titta förbi framåt kvällen. Dansgolvet öppnar vid 22-tiden och ni är hjärtligt välkomna att ta en drink och dansa in sommarnatten tillsammans med oss. 

Med vänliga hälsningar

NN och MM i huset där borta."

(Så bra att du väckte den här frågan, nu fick jag ju fundera på hur vi skall skriva. Jättebra!) 

• förlovadflicka
    Mace skrev 2011-06-06 17:26:46 följande:
    Vi bjöd in våra grannar och skrev något sådant, men kommer att skriva nya brev när det drar ihop sig (vi bor på landet och en del sommarstugegäster blev inte bjudna).

Vi skriver nog något liknande
    "Hej kära grannar,

Lördagen den nn juli gifter vi oss och vi kommer att hålla bröllopsfesten i vår trädgård. Vi har en del att fixa för att ro detta i land och det kan bli lite mer aktivitet än vanligt i vår trädgård och på vägen.

På den stora dagen planerar vi fest med både tipspromenad och musik. Vi hoppas att ni har överseende med att det blir mer folk än vanligt i grannskapet och att det inte skall orsaka för stora besvär. Vi vet också att musik hörs bra i en tyst sommarnatt, men kom och säg till oss om det blir alltför högljutt. 

Ni är också hjärtligt välkomna att titta förbi framåt kvällen. Dansgolvet öppnar vid 22-tiden och ni är hjärtligt välkomna att ta en drink och dansa in sommarnatten tillsammans med oss. 

Med vänliga hälsningar

NN och MM i huset där borta."

(Så bra att du väckte den här frågan, nu fick jag ju fundera på hur vi skall skriva. Jättebra!) 
    Låter jättetrevligt att bjuda in dem tycker jag :)
  • Carrosell

Stort tack! Ska genast knåpa om lite :)

• Moster Stina

Bra idé att tala om innan! Då kan ju ingen sura i alla fall.

Jag och fästmannen tog in på hotell natten innan bröllopet, och lämnade huset fyllt av släktingar som med vidöppna fönster (pga värmen) tvingades hållas vakna sent in på natten för att den nya husgrannen hade en väldigt högljudd fest.

Svar på tråden Brev till grannarna.