• fru201­1kansk­e
    Äldre 5 Jun 21:44
    2127 visningar
    10 svar
    10
    2127

    Söker tips på hotell el dyl för bröllopsnatt, mellansverige

    Hej!


    Vi har till vår bröllop hyrt en gård där både vi och gäster kommer bo fre-sön, så vi har bestämt att ha vår bröllopsnatt mellan mån-tis och söker nu efter ett mysigt hotell/pensionat eller liknande där vi kan checka in på på dagen, kanske kunna göra något på eftermiddagen, typ bada, promenera, shopa eller liknande. Sedan vill vi äta god hotellfrukost och checka ut sent.


    Vi bor i Stockholm men kan åka typ 2 timmar med bil.


    Det får inte vara löjligt dyrt, men det ska vara mysigt så det behöver inte vara budget variant


    Någon som kommer på något ställe för oss??


    I augusti sker det, längtar så!
  • Svar på tråden Söker tips på hotell el dyl för bröllopsnatt, mellansverige
  • sandvi­ken
    Äldre 5 Jun 22:05
    #1

    Högbo Bruk utanför sandviken? där kan ni väl göra det mesta utom shoping...

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 5 Jun 22:15
    #2

    Tack för tipset! Ska jag genast kolla in, vi är ju mest ute efter ett dygn tillsammans, att hinna sova, prata och så. Vi tänkte inte aktivera oss supermycket, men kul om det finns något att sysselsätta sig med.

  • Äldre 5 Jun 22:21
    #3

    in my garden i mariefred har jag hört ska vara mysigt eller gripsholmvärdshus

  • Äldre 6 Jun 10:44
    #4

    Jag skulle också rekommendera Mariefred och Gripsholms värdshus, annars har du hur många tips som helst på www.smultronstallen.se. Sen finns det ju alltid hotell i alla städer, så är det någon särskild stad ni vill vara i så är det ju bara att ta in på "stadshotellet".

  • Aniara­4
    Äldre 6 Jun 11:57
    #5

    Bomans i Trosa kanske?

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 18 Jul 22:42
    #6

    Hittar inte riktigt något som "klickar"..


    Kan inte riktigt bestämma mig för hur mycket det får kosta.. Beror ju lite på vad vi får för pengarna..


    Men jag vet att ja vill kunna checka in på eftermiddagen och kunna checka ut på eftermiddagen.


    Någon som varit på något mysigt ställe och vill rekommendera??

  • Willow­field
    Äldre 18 Jul 22:47
    #7

    Sätra brunn kanske, kan man ju handla i Västerås eller Sala.

    Hur går det för er annars? 

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 18 Jul 23:01
    #8

    Willowfield, Tack för tipset! Det låt lockande och priserna var humana!


    Kom fram till att aktiviteter inte var så viktiga, men en spa-behandling blir nog perfekt


    Det går bra, känner att jag har det mesta klart och ser verkligen fram emot bröllopet!


    Hur går det för er? Snart dags ju...

  • Kicka
    Äldre 18 Jul 23:39
    #9

    Jag skulle rekomender Dufweholms herrgård utanför Katrineholm. Mycket mysigt. www.dufweholm.se/index.aspx

  • Willow­field
    Äldre 19 Jul 10:06
    #10
    fru2011kanske skrev 2011-07-18 23:01:41 följande:

    Willowfield, Tack för tipset! Det låt lockande och priserna var humana!


    Kom fram till att aktiviteter inte var så viktiga, men en spa-behandling blir nog perfekt


    Det går bra, känner att jag har det mesta klart och ser verkligen fram emot bröllopet!


    Hur går det för er? Snart dags ju...


    Sätra brunn är superfint. och kommer ni en onsdag så har de pubkväll brukar vara jättemysigt..
    Deras spa är varmt rekomenderade, brukar åka o bada där så fort tillfälle ges. Maten är med suveränt god..
    Sen har ni silvergruvan i Sala
    Apropå silvergruvan där kan man ju oxå sova under jord i deras lilla rum speciellt gjord för brudpar osv.. :)
    Är solen framme och dagen skön är Måns Ols att rekomendera, väldans go lunch har de där.

    Och är vi hemma kan ni ju ta en kaffe hos oss :)

    Här rullar det på, skall äntligen hämta hem min klänning idag :)
    Spännande pirrigt värre :) 
Svar på tråden Söker tips på hotell el dyl för bröllopsnatt, mellansverige