• zadde

    Åka på Bröllopsresa med övriga familje-medlemmar?

    Jag och min sambo ska gifta oss i Augusti i år :D
    Vi kommer åka på bröllopsresa nån gång iaf. om inte i höst så kanske i vinter.
    Både min mamma och morfar fyller jämt i januari och ska åka utomlands.
    Undrar därför vad ni tycker om att åka på bröllopsresa ihop med dom då?

     

  • Svar på tråden Åka på Bröllopsresa med övriga familje-medlemmar?
  • zvartaliljan

    Vi kommer åka på bröllopsresa med mina föräldrar (som fyller 60) och mina 4 systrar och barnen och barnens kusiner då. Tycker det blir toppenbra, då är ju barnvakterna med på resan Jättekul för alla att få umgås så och förhoppningsvis får vi lite egentid då också.

  • zadde

    a det är ju kanon att ha med sej en barnvakt ;) då har man ju möjlighet att få lite egen tid. men jag vet inte om jag vill ha med dom på vår bröllopsresa. känns lite som en vanlig resa typ.

  • Smuppra

    Nja, jag ha<de nog inte gjort det. Kanske lite dumt, om det är så att föräldrarna åker till ett ställa man själv vill, och då inte åker dit då för att de ska göra det... Men det känns lite som att man tar udden av bröllopsresan, som om de vore förkläde på något vis. Men kanske funkar det om man bor på olika hotell? Så kan man ses på stranden, i stan, äta middag ihop osv, men på egna villkor liksom.

  • Vi2alltid

    Om ni har barn som behöver följa med på resan så är ju det en bra idé för att få möjlighet till barnvakt och så, men i övrigt skulle jag nog inte välja att göra så... bröllopsresan i sig behöver inte vara märkvärdig med blommor och champange på rummet på ett lyxhotell, men själv med min make ville jag åtminstone vara så vi kunde koncentrera oss på att bara njuta av varandra

  • anne på grönkulla

    Det som räknar är ju vad ni tycker - om det funkar för er. Vi hade med oss en massa familj (vi gifte oss utomlands och reste runt tillsammans sen) men det beror ju på vad man vill ha ut av resan och varför, samt hur man funkar ihop.

  • Emblas Mamma

    Jag hade velat ha med min mormor (som först skulle följa med),
    hon är riktigt rolig att umgås med men vill ändå ströva runt själv ibland!
    Det hade även reslterat i barnvakt lite då och då!
    Men nu ska hon inte med ändå, och vi får nöja oss med barnvakt bamseklubben någon timme om dagen,
    men det är inte fel det heller ^^

    Dock hade jag kunnat tänka mig att resa med mina föräldrar.
    Är lite mammig själv och vill gärna umgås med mamma!
    Men om ni inte vill så åk själva! Det är ju er bröllopsresa.. :)


  • Blivande fru Swärdh

    Jag skulle aldrig åka med mina föräldrar på min bröllopsresa. Den resan ska va speciell för mig och m2b. Men vi har inga barn heller så kanske hade tänkt annorlunda om vi haft det.

  • Ciccci

    vi åker på bröllopsresa utan barn..
    har en dotter på 4½ år..
    Men vi åker till Prag 2 dagar efter bröllopet, och stannar 4 dagar.
    dottern kommer vara hos farmor o farfar så länge..

    Vi ser det som "våran" resa och med småbarn i huset så vill man kanske unna sig lite extra.. :P Utan att tänka på vem ska ska va barnvakt osv.. Mysa o pysa utan barn i en fin stad...

    LÄÄNGTAR!!!

  • zadde

    egentligen så tycker jag nog inte att det passar att åka med dom. men jag vet ju att åker bara jag och sambon och vår son så kommer vi inte göra nåt speciellt. minfamilj hittar på grejer och åker på äventyr och sånt. samt är det ju att vi har en son på 15 månader nu och skulle ju va skönt med barnvakt. så bara jag och sambon kunde gå ut nån gång. men vet inte om det kommer kännas som nån bröllopsresa..

Svar på tråden Åka på Bröllopsresa med övriga familje-medlemmar?