• cc2011

    Ni som betsällt från spritovin.se

    Jag har en fundering till er som beställt från spritovin.se hur mycket gick frakten på och hur levereras beställningen? Alltså levereras den hem?


    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Svar på tråden Ni som betsällt från spritovin.se
  • Linda1987

    Vi beställde från spritovin.se, vad frakten går på beror på hur mycket ni handlar, viktbaserat. Vi betalade ca 1200 kr i frakt, men sparade ändå 2000-3000 kr mot att köpa på systembolaget här hemma, samt att flaskorna innehåller lite mer från Tyskland med:)
    Och vi bokade frakten direkt i samband med beställning, kom då hem via bussgods, kom till vårt närmaste ombud för bussgods, hämta ut som ett vanligt paket:)

    Tyckte själv det var väldigt smidigt!

  • cc2011

    Tack då kanske vi också beställer därifrån


    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • marinaxe

    Gör det!! Rekommenderas varmt!  Skrattande Vi gjorde det och det flöt väldigt smidigt. Inga problem och dessutom en hel del pengar sparade. Inte helt fel... Tungan ute

  • Styrka

    Min kusin gjorde det, och rekommenderar det varmt! Billigare än systemet, du slipper en tysklandsresa och det gick smidigt att hämta. Det är ju en liten risk att varorna fastnar i tullen,  om jag förstått det rätt, men allt funkade smidigt för dem i alla fall. Och för ovanstående talare, så oddsen ser ju bra ut.

  • RiNa
    Linda1987 skrev 2011-06-05 00:41:36 följande:

    Vi beställde från spritovin.se, vad frakten går på beror på hur mycket ni handlar, viktbaserat. Vi betalade ca 1200 kr i frakt, men sparade ändå 2000-3000 kr mot att köpa på systembolaget här hemma, samt att flaskorna innehåller lite mer från Tyskland med:)
    Och vi bokade frakten direkt i samband med beställning, kom då hem via bussgods, kom till vårt närmaste ombud för bussgods, hämta ut som ett vanligt paket:)

    Tyckte själv det var väldigt smidigt!


    Antar att frakten baseras på hur mkt man handlar och var de skickar det. Så jag undrar just det, hur mkt beställde ni och till var?
  • cc2011

    Vi behövde inte beställa till slut då vi ska vara på en festvåning som tillhör ett hotell. Så vill gästerna dricka kommer de tyvärr att få köpa sin egen dricka. Kickan till maten och brudskålen bjuder vi på såklart


    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Ninja66

    Beställ absolut INTE från spritovin.se. Vi gjorde det till vårt bröllop och nu 4 månader senare har skatteverket fått nys om sidan och viåker på att betala spritskatt! Helt jävla värdelöst!!!

Svar på tråden Ni som betsällt från spritovin.se