• marnys

Vilken låt har ni efter brudvalsen?

Vi har fått i uppdrag av vår DJ att välja de två första låtarna efter brudvalsen.
    Den första ska väl jag enligt tradition dansa med min far.

Vad tar man för låt som alla kan dansa till? Vi har gäster i alla åldrar, inga barn =)

• Svar på tråden Vilken låt har ni efter brudvalsen?
  • TheD

Valsen med min pappa blir "Morning has broken" för den sjöng han för mig och min syster när vi var små Glad

Sen blir det blandat med vals, bugg och foxtrot.......

• Eileme

Efter "valsen" (vi ska dansa annat) så drar vi igång festen med "I've got a feeling"!! Riktigt partystarter!

• Salat
    Brudvalsen var Thats Amore/D Martin sen dansade vi efter Dansen på Sunnanö/S-B Taube och Båtlåt/R Broberg tjust därför att vi hade både gamla och unga gäster!
  • Myspys77
    Eileme skrev 2011-06-03 22:34:09 följande:
    Efter "valsen" (vi ska dansa annat) så drar vi igång festen med "I've got a feeling"!! Riktigt partystarter!
    Exakt samma upplägg har vi! Först en " tryckare" sen drar partyt igång med I"v got a feeling!
  • SessanPrinsen

Vi hade "av längtan till dig" med cajsa-lisa åkerström, sen i mitten av låten mixades den över till Beyonces "Crazy in love" och sedan till Justin Timberlakes "My Love" och sedan tillbaka till "av längtan till dig". Roligt att ha en "egen" dans mitt i låten, det fick verkligen festen att komma igång. Tycker att det är jättetråkigt att titta på brudvals...

• Aniara4

Jag tror det blir så att vi först har flera valser, kanske tre (en där bara vi dansar, en där vi fortsätter dansa men andra kan hänga på, och en där vi dansar med andra), och därefter styrdans med lite gamla godingar som man kan dansa foxtrot till ett tag. Därefter drar vi igång den modernare dansen med "Get this party started"!

• marnys

Ja, detta var svårt.. inga fler förslag??

• Emblas Mamma

Vi kommer ha en till vals precis efter så att alla äldre som precis kommit upp på dansgolvet kan fortsätta dansa en stund :)

• ElevenSeven

Vi hade "Aldrig ska jag sluta älska dig" efter våran vals. Tycker man behåller sin danspartner i alla fall två låtar innan man byter. Så tredje kan du ta med din far.

Svar på tråden Vilken låt har ni efter brudvalsen?