• LL 2010
    Äldre 2 Jun 17:48
    2894 visningar
    12 svar
    12
    2894

    Kinakläder för brudgum?

    Finns det "kinaklänning" fast för brudgum, dvs någon site där de syr upp snygga skjortor? Min blivande man kommer inte att ha kostym utan istället snygga byxor och skjorta, ev väst.

  • Svar på tråden Kinakläder för brudgum?
  • tweety
    Äldre 2 Jun 23:10
    #1

    Hjesan!
    finns lite olika sidor som man kan måttbeställa kläder tex milanoo.com
    Kolla annars in tråden om kinaklänningar de diskuterar allt som kan beställas.

    Lycka till 

  • LL 2010
    Äldre 2 Jun 23:17
    #2

    Ja fast nu var jag ju ute efter mannens kläder... och det är mkt tjejklädsel som diskuteras i kinaklännings-tråden. vill ju att mannen ska ha nåt fint också!::)

  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 8 Jun 23:32
    #3
  • hjgs
    Äldre 9 Jul 15:43
    #4

    visst finns det,  vi har beställt till min sambo, beställde förra veckan och såg att paketet kom till stockholm i går. det är måttanpassat och finns massa olika.  det vi köpte var ett paket med byxa, kavaj,väst, och slips. beställde skjorta i från ett annat ställe men det fanns även där vi köpte det övriga, har även köpt en annan väst på ett annat ställe innan vi hittade paketet med allt. det vi har fått hem har varit kanon och har gått snabbt.

  • Kattpo­et
    Äldre 9 Jul 18:35
    #5

    Skjortor,  då rekomenderar jag dessa http://www.tailorstore.se/ , jag  har använt mig dem  i flera år, det är bra kvalitet, bra sömmar och jag har inte haft problem med dem ännu.

    När askmolnet stoppade all trafik till Europa förra året fick vi ett mejl som förklarade vad som hade hänt och fick frakten gratis. 

  • Styrka
    Äldre 18 Aug 21:08
    #6
    hjgs skrev 2011-07-09 15:43:46 följande:
    visst finns det,  vi har beställt till min sambo, beställde förra veckan och såg att paketet kom till stockholm i går. det är måttanpassat och finns massa olika.  det vi köpte var ett paket med byxa, kavaj,väst, och slips. beställde skjorta i från ett annat ställe men det fanns även där vi köpte det övriga, har även köpt en annan väst på ett annat ställe innan vi hittade paketet med allt. det vi har fått hem har varit kanon och har gått snabbt.
    Vilken sida beställde du ifrån?
  • LL 2010
    Äldre 20 Aug 11:47
    #7

    Detta är jättebra tips - tack!

  • raring
    Äldre 28 Aug 09:34
    #8

    För tips på plastronger/kravatter + näsduk i riktigt kvalitetssiden och i precis vilken färg som helst (finns över hundra nyanser att välja på) så kan jag tipsa om här:
    http://www.thecravatcompany.co.uk/cravats.htm

    Inte världens snyggaste hemsida, men priserna är relativt bra. Frakten till sverige kostar från £7. Matchande näsduk ingår till alla beställningar. Jag har inte provat dem än, men planerar att göra det snart.

    Jag söker nu med ljus och lykta efter ett ställe som tillverkar snygga västar. Vill ha en silverfärgad (ljus) med mönster i, typ som Cavaliere, och gärna under 1000kr. Tips??

  • david7­9
    Äldre 7 Sep 00:25
    #9

    Hej jag köpte ett set ifrån www.luxury-dresses.com via en svensk kontakt på E-bay.


    Leveransen gick bra men kläderna går inte att använda. Det är bara skräp.


    Fel mått, dålig kvalitet och ett dåligt bemötande. JAg har blivit lovad pengarna tillbaka men jag har inte sett röken av några pengar ännu. Deras svenska kontakt svarar inte heller på telefon eller mail längre.


    Jag avråder alla ifrån att handla något av detta företag.


    Jag och min fru såg på kläderna idag och kunde inte göra annat än att skratta åt skiten. Hon tyckte att jag måste varna andra på nätet för detta och det är det jag gör just nu... 

  • Styrka
    Äldre 7 Sep 16:40
    #10

    Ingen som har tips på BRA sidor för brudgumsklädsel? Har kollat suitopia.com, men de var ändå dyra tyckte jag, med tanke på hur fantastiska detaljerade klänningar man kan få för betydligt mindre summor. Det borde väl inte vara omöjligt att hitta motsvarande för brudgum? eller är man hänvisade till Ullared? *funderar*

  • Jane
    Äldre 26 Sep 15:51
    #11
    Styrka skrev 2011-09-07 16:40:39 följande:
    Ingen som har tips på BRA sidor för brudgumsklädsel? Har kollat suitopia.com, men de var ändå dyra tyckte jag, med tanke på hur fantastiska detaljerade klänningar man kan få för betydligt mindre summor. Det borde väl inte vara omöjligt att hitta motsvarande för brudgum? eller är man hänvisade till Ullared? *funderar*
    Kolla www.lightinthebox.com
    www.shopindream.com
    www.milanoo.com
     Alla dessa har fina kostymer från 800 kr och uppåt
  • Madele­n867
    Äldre 26 Sep 16:44
    #12

    Idag fick vi hem våra kläder från http://www.luxury-dresses.com/.


    Vi är mycket nöjda, absolut inget fel på kvalitet eller mått.


    Vi beställde ett set till brudgum och ett matchande till lillkillen.

Svar på tråden Kinakläder för brudgum?