• Nettan sthlm
    Äldre 1 Jun 14:19
    4702 visningar
    12 svar
    12
    4702

    Brudtärna med klänning kris!!!

    Hjääälp!! Jag har fått äran att få vara tärna åt en av mina bästa vänner
    och fick just höra att jag får ansvaret att välja klänningen till oss brudtärnor!!

    Vet inte vart man ska börja leta Skrikandes bröllopet är i höst och färgerna
    kommer gå i vitt och rosa

    Vi brudtärnor har varierande kroppsformar så vill gärna hitta nått som passar oss alla.
    Vilka klänningar kan ni tipsa om??

    Alla förslag uppskattas! {#emotions_dlg.flower}
    nettan

  • Svar på tråden Brudtärna med klänning kris!!!
  • Äldre 1 Jun 14:22
    #1

    Hur uppklätt ska det vara?

    Om det ska vara riktiga "balklänningar" typ, så kan det vara ett bra steg att i alla fall gå in i en brudklänningsbutik.
    Gärna med dom andra tärnorna också. Så att ni kan antingen komma överens om en modell som ni alla gillar, eller få koll på vilken modell som passar vilken kroppstyp och tärna.

    Ska det bara vara "fint" så kan ni kanske till och med kolla H&M, Lindex, Kappahl mm.
    Vill du nätshoppa så kan du kolla nelly och såna sidor.

    Lycka till och grattis till förtroendeuppdraget Glad 

  • MickeA­ngelic­a2011
    Äldre 1 Jun 18:23
    #2

    bonprix har många fina som passar olika kropps typer

  • Ankis8­8
    Äldre 1 Jun 18:31
    #3

    Jag kommer inte ha några tärnor men jag har kollat på många inspirationsbilder och jag tycker att det är fint när tärnorna har olika klänningar, men samma färg eller liknande nyans.

    På det sättet kan alla tärnorna känna sig fina men ändå höra ihop. 

  • Gwenni­e
    Äldre 1 Jun 19:40
    #4

    Ett smart plagg om ni vill ha klänning i samma färg/tyg men ändå olika är en sådan här:

    www.etsy.com/listing/72977057/starting-at-usd39-infinity-convertible

    Har sett det lite överallt på olika sidor på nätet i olika tyg, färger och längder.

    Sök på "convertible dress" på nätet och se vad som dyker upp.

  • emeklu­nd
    Äldre 22 Jul 22:04
    #5

    Måste alla klänningar se likadana ut eller räcker det med att färgen är samma. Har hittat en sida som jag tänker visa för mina tärnor, www.balochbrud.se Där ser det ut som att man kan välja mellan ganska många färger på alla klänningar, ni kanske då kan hitta klänningar som liknar varandra, men passar respektive kroppsform, men som alla har samma färg?

    Finns på lång festklänning beställningsvara en jättefin rosa klänning www.balochbrud.se/nb1000-p-61.html

  • emeklu­nd
    Äldre 22 Jul 22:06
    #6
    Gwennie skrev 2011-06-01 19:40:01 följande:
    Ett smart plagg om ni vill ha klänning i samma färg/tyg men ändå olika är en sådan här:

    www.etsy.com/listing/72977057/starting-at-usd...

    Har sett det lite överallt på olika sidor på nätet i olika tyg, färger och längder.

    Sök på "convertible dress" på nätet och se vad som dyker upp.
    Smart och snygg klänning! :)
  • SnartF­ruSir
    Äldre 22 Jul 22:23
    #7

    Jag köpte mina tärnklänningar på ebay. De kommer måttbeställda så det funkade faktiskt riktigt bra på mina tärnor. (De har helt olika kroppsbyggnad). Betalade 800 kr inkl frakt per klänning, men då är det en långklänning. Ska ni ha lite kortare klänningar så tror jag priset sjuker en aning.


  • flaskp­ost
    Äldre 24 Jul 12:29
    #8

    halens.se har också lite olika

  • Kattpo­et
    Äldre 24 Jul 13:33
    #9

    Rosa klänning och en krämfärgad  eller  vit bolero borde funka bra för ett höst bröllop, det är ju inte så varmt i alla kyrkor på hösten.

    Denna finns ju i en drös olika storlekar och jag har  handlat förr från Amazon.co.uk och aldrig haft några problem

    http://www.amazon.co.uk/50s-Bridesmaids-Dress-Baby-XSmall/dp/B001GF4SL0/ref=sr_1_41?s=clothing&ie=UTF8&qid=1311506520&sr=1-41 

    Och denna finns i några storlekar  och är lite annorlunda
    http://www.amazon.co.uk/50s-Bridesmaids-Dress-Baby-XSmall/dp/B001GF4SL0/ref=sr_1_41?s=clothing&ie=UTF8&qid=1311506520&sr=1-41

    Och skulle ni ha någon som drar större storlekar så är Yours Clothing  helt underbara. 

  • Vickym­b
    Äldre 24 Jul 16:02
    #10

    Pröva Kina klänningar =)

  • Future Mrs S
    Äldre 24 Jul 16:47
    #11
    SnartFruSir skrev 2011-07-22 22:23:50 följande:
    Jag köpte mina tärnklänningar på ebay. De kommer måttbeställda så det funkade faktiskt riktigt bra på mina tärnor. (De har helt olika kroppsbyggnad). Betalade 800 kr inkl frakt per klänning, men då är det en långklänning. Ska ni ha lite kortare klänningar så tror jag priset sjuker en aning.
    Vill du berätta vilken säljare och vilken klänning? :)
  • Kattpo­et
    Äldre 24 Jul 17:36
    #12
Svar på tråden Brudtärna med klänning kris!!!