• Sofia786

Klinga mina klockor som utgångsmusik

Jag älskar svensk folkmusik och är frälst i det mesta som Benny Andersson har skrivit. Jag har alltid tyckt om 
    'Klinga mina klockor'
    ">

och funderar nu att ha den som utgångsmusik.

Det blir inga fioler tyvärr, utan piano...vad tycker ni? 

• Svar på tråden Klinga mina klockor som utgångsmusik
  • Sofia786
    Sörön10 skrev 2011-05-31 22:57:03 följande:
    Den är så himla fin! Kör på det tycker jag! =)
    Ja, jag älskar den! Tycker den är extra fin då jag bor i England, den påminner mig så om Sverige....och vi gifter oss i Sverige också så det kommer bli kul att få spela ngt typiskt svenskt.
  • snöt

Vad kul att du också tänkt på den låten!! Vi skall ha den som utgångsmusik också. Skall försöka få min MB bror att spela på fiol men det är inte så att du har noterna. Jag har bara texten tyvärr.

• Syrinx

Det låter väldigt vackert på bara piano också, tycker jag! Kör på, det blir alldeles säkert strålande och låten är ju underbar!

• Sofia786
    snöt skrev 2011-05-31 23:23:08 följande:
    Vad kul att du också tänkt på den låten!! Vi skall ha den som utgångsmusik också. Skall försöka få min MB bror att spela på fiol men det är inte så att du har noterna. Jag har bara texten tyvärr.
    Tyvärr har jag inga noter. Om ni ska gifta er kyrkligt kanske ni kan kolla med kantorn?
    Annars kan man köpa från internet tror jag. 
  • Ronja8

Vi kommer också ha den på vårt bröllop. Jag pratade med vår kantor och det inga problem alls. Jag blir så himla glad av den låten och känner bara känslan av sommar och att nu är det fest!!!!

Svar på tråden Klinga mina klockor som utgångsmusik