• Sofia juli 11
    Äldre 30 May 13:59
    10397 visningar
    15 svar
    15
    10397

    Morgongåva till mannen

    Tips på morgongåva till mannen?
    Klocka har han fått för något år sedan när han fyllde 30, manschettknappar har han fått till bröllopet och någon upplevelse tror jag inte han vill ha, han brukar aldrig komma till skott med sådant.

    Har funderat på secret box, men jag vet inte om jag hinner fixa det. Läste någonstans att man ska fota minst en månad i förväg, och vi ska flytta nu och sedan jobbar jag fram till tre veckor innan bröllopet. Men om det är någon som har tips på bra fotograf i Linköping  som gör secret box kanske det ändå vore något att fundera över?

    Hjälp! 

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 30 May 14:10
    #1
  • Gwenni­e
    Äldre 30 May 14:24
    #2

    Jag har köpt manschettknappar med våra nya initialer, men han får dem på bröllopsdagen istället för morgonen efter så att han kan använda dem då.

  • Moemoe
    Äldre 30 May 14:49
    #3

    Vi är självutnämnda nördar, så min blivande ska få ett nytt headset till datorn som är mycket bättre än det han har nu. Drömmer Sedan spelade jag i förra veckan in en kort "god morgon nu är vi man och fru och jag älskar dig"-film med min webbkamera, där jag säger att jag älskar honom och att vi kommer få det nice i framtiden.

  • Helcor­e
    Äldre 30 May 15:43
    #4

    Jag har köpt 2 öl och två vin som går att lagra i 1, 5, 8 recpektive 10 år. Jag längtar tills han öppnar det för jag VET att det kommer bli såååå uppskattat:)

  • Mace
    Äldre 30 May 16:41
    #5
    Gwennie skrev 2011-05-30 14:24:05 följande:
    Jag har köpt manschettknappar med våra nya initialer, men han får dem på bröllopsdagen istället för morgonen efter så att han kan använda dem då.
    Får man inte morgongåvan på bröllopsdagen? 

    Jag har nog fattat helt fel i så fall, inser jag nu. Jag trodde det var presenter man gav varandra på morgonen, innan vigseln. 
  • MagicB­ride
    Äldre 30 May 16:53
    #6
    Mace skrev 2011-05-30 16:41:06 följande:
    Får man inte morgongåvan på bröllopsdagen? 

    Jag har nog fattat helt fel i så fall, inser jag nu. Jag trodde det var presenter man gav varandra på morgonen, innan vigseln. 
    Så trodde jag också först. Men har förstått det som att det är en gåva man ger morgonen efter, den första morgonen som man och fru. Fast jag och min man hoppade det helt
  • 2011br­öllop
    Äldre 30 May 17:15
    #7

    Ja man ger det morgonen efter !!! För att fira att man  nu är gifta Skrattande Jag kommer attt ge en secretbox till min 2be o ett armband där det är graverat  våra intialer o datum Hjärta Så är det tänkt iallafall!!! Armbandet är beställt  o tid för fotografering är gjord sen får vi väll se om jag törs fota mig o om armbandet blir bra hahaha det ska nog bli super  ( inbillllar jag mig själv iallafall   )

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 30 May 20:07
    #8

    Jag har köpt presentkort på liveit.se så kan m2b välja vilken upplevelse han vill ha

  • Ylviz
    Äldre 31 May 08:33
    #9

    Gå in på karinfroom.se och kolla bilderna där. Jag tycker hon är jätteprofsig! Trodde det skulle vara jobbigt och pinsamt att fotografera sig i underkläder men det var bara roligt. Hon är superduktig och bor här i Linköping. En kompis har oxå varit hos henne och kände lika dant. Får mitt album idag och det ska bli så spännade! Jag har dock fått se dom innan för att välja ut de jag ville ha så det känns jättebra.
    Lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 31 May 08:39
    #10
    2011bröllop skrev 2011-05-30 17:15:55 följande:
    Ja man ger det morgonen efter !!! För att fira att man  nu är gifta Skrattande
    Strängt taget var det väl ursprungligen ett slags försäkring för kvinnan, som fick något värdefullt (en bit land eller så) av mannen eller hans föräldrar för att hon skulle klara sig om han skulle trilla av pinn.

    sv.wikipedia.org/wiki/Morgong%C3%A5va
  • Tessin
    Äldre 31 May 09:24
    #11

    Jag har beställt ett guldhalsband med en bricka som jag gravererar in på =) Jag kommer ge detta på bröllopsmorgonen istället för dan efter

  • MissWi­ldcat
    Äldre 3 Jun 09:58
    #12

    vi ska tattuera in vårt monogram ihop veckan innan bröllopet samt att jag köpt en snusdosa i stål(?)med vårt datum ingraverat
    jag tror dock inte jag får ett smack...för sån e han

  • brud sept 2011
    Äldre 7 Jul 13:50
    #13

    ja gjorde en sercet box , va hos fotografen i söndags alltså 4 dagar sen, och igår klickade jag hem själva boken så den skulle komma innan den 14. juli. så en månad va nog att ta i man kan ju säga att de e lite bråttom=)


    brud augusti numera=)
  • Joffan
    Äldre 7 Jul 13:56
    #14

    jag köpte en dyr whiskey till honom och den upskattades väldigt mycket!!!

  • nötmix
    Äldre 7 Jul 14:51
    #15

    Jag har tagit liknande bilder i underkläder förr som min m2b självklart har sett så det vore slöseri med pengar, han får någon upplevelse istället, kanske en som han kan göra på smekmånaden eller någon hemma.

Svar på tråden Morgongåva till mannen