• snart en Erikss­on
    Äldre 30 May 13:20
    16697 visningar
    11 svar
    11
    16697

    hjälp!!!!!

    jag behöver sara dawn finers kärleksvisan fast instrumental kan nån hjälpa mig!!!!!!????????????

  • Svar på tråden hjälp!!!!!
  • Äldre 30 May 13:24
    #1

    Här är iallafall noterna:
    www.notpoolen.com/sheetmusic/Default.aspx

    Det går alltid att låta ett melodiinstrument (flöjt, fiol, oboe, etc) spela melodin, eller så kan kyrkomusikern bara spela allting på piano.
    Hoppas det blir bra! 

  • snart en Erikss­on
    Äldre 30 May 13:31
    #2

    jas jag har redan köpt dom noterna men jag ska sjunga och behöver musik att träna till men dock inte när sahra sjunger samtidigt

    tack ändå

     

  • kikki kikki
    Äldre 30 May 13:34
    #3

    kan du inte försöka be en musikstuderande eller annan att spela in melodin åt dig på typ det instrument du vill ha i kyrkan

  • Äldre 30 May 13:37
    #4

    Åh okej, då förstår jag vad du menar! Karaokeversion alltså?

    Här är en länk till någon karaokesida, det verkar som att man behöver registrera sig först bara:
    www.karaokeparty.com/sv/songrequest/54510/sarah-dawn-finer/karleksvisan/

    Här finns en youtube-video med bara piano:



    Såg i kommentarerna att någon använde det just till att öva inför ett bröllop  

  • snart en Erikss­on
    Äldre 30 May 13:42
    #5

    för att göra det hela lite krångligare vill jag ha det som mp3 så jag kan bränna det på skiva...

  • Charmi­na
    Äldre 30 May 15:32
    #6

    www.zamzar.com kan du skriva in youtubeadresser och få de omvandlade till mp3 filer som sedan mailas till din mail :)

  • lärkan
    Äldre 31 May 10:13
    #7

    Ett fint pianokomp till Kärleksvisan, utan sång, som jag själv övade till i förra veckan 
    ">





    Lycka till!!


    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • Mirjam­i
    Äldre 31 May 11:47
    #8
    Syrinx skrev 2011-05-30 13:24:09 följande:
    Här är iallafall noterna:
    www.notpoolen.com/sheetmusic/Default.aspx?She...

    Det går alltid att låta ett melodiinstrument (flöjt, fiol, oboe, etc) spela melodin, eller så kan kyrkomusikern bara spela allting på piano.
    Hoppas det blir bra! 
    Oh, tackar! Ska också ha den nämligen :)
  • Äldre 31 May 13:11
    #9
    Mirjami skrev 2011-05-31 11:47:17 följande:
    Oh, tackar! Ska också ha den nämligen :)
    Så bra det kunde hjälpa någon, eftersom TS redan hade noterna!
  • Äldre 31 May 13:11
    #10
    Charmina skrev 2011-05-30 15:32:38 följande:
    www.zamzar.com kan du skriva in youtubeadresser och få de omvandlade till mp3 filer som sedan mailas till din mail :)
    Bra tips!
  • Äldre 12 Dec 21:30
    #11

    Gammal tråd men jag är nu ute efter samma musik. Var det någon som fick tag på musiken i exv mp3 och som kan lägga upp den i tråden?

    Zamzar.com tillåter inte längre konvertering av material från youtube...

Svar på tråden hjälp!!!!!