• Anonym (Överlycklig)

Gravid?!!???????

Idag gjorde jag något jag aldrig trodde skulle hända.
    Ett positivt graviditetstest. Och inte bara ett utan två.

Som vi har kämpat med att inte veta när jag har ägglossning, hoppas att ägglossningen inte skulle komma de veckor jag jobbar natt osv.
    Imorgon åker min m2b in till apoteket och köper dyrare säkrare tester. Hoppas innerligt att de visar samma resultat!
    Klart att det är väldigt osäkert om det går bra men jag är ändå lycklig att jag faktiskt kan få barn!

Åhhhh jag är så glad, men vill inte att någon ska få reda på det än. Därför skriver jag anonymt!!!! 

• Svar på tråden Gravid?!!???????
  • Moster Stina

Å vad roligt för er! STORT grattis!

Vi själva blev gravida efter tre månaders försök, men det blev ett tidigt missfall. Sen försökte vi i TVÅ år efter det!

Utan resultat. Opererade sen bort en pytteliten polyp i livmodern, som enligt läkarna förmodligen ej påverkade någonting. Men vi blev gravida direkt efter det!

Och den gången körde vi med Billingemetoden. Alltså att man har koll på sitt sekret. Varje dag. Det var JÄTTElätt att se skillnaden på den dagen då det bildades trådar om man drog isär fingrarna. Det betyder att kroppen förbereder sig för ägglossning, och att kroppen just då är väldigt gynnsam för spermierna. Man måste alltså inte ha sex EXAKT när man har ägglossning. Men gärna under de dagar man har detta gynnsamma sekret!

I vårt fall, så var det alldeles för tidigt i cykeln för att jag ens skulle börjat testa med ägglossningsstickor! Så ägglossningen varierar ju verkligen från och till.

HOPPAS att det går bra för er nu, och om det inte skulle göra det just denna gång, så vet ni ju nu att ni kan få ett ägg befruktat i alla fall! En bra start!

Lycka till! (Jag gifter mig nästa söndag, och då kommer jag vara stor som ett hus, eftersom jag är i v 32!)

• Anonym (Överlycklig)

Jag är gravid!!!!
    Idag gjorde vi två tester till. Ett av dem var digitalt!

Vi är överlyckliga. Det tog sig på en gång då vi verkligen kollade upp när jag hade ägglossning, annars har jag aldrig vetat när den är :)

Tankarna finns naturligtvis att det kan bli fel men, vi känner båda glädje ändå över att VI KAN bli med barn :)

Åh vad roligt Moster Stina! Då är det inte länge kvar, varken till bröllop eller födsel :) Lycka till!!

• Anonym (roligt)

vad kul för er! har en dotter på snart 2år! bästa jag har gjort!!! lycka till

• Flodis Hjärtat

Grattis va roligt!!

Svar på tråden Gravid?!!???????