• Tårtsm­ula
    Äldre 27 May 11:59
    2474 visningar
    8 svar
    8
    2474

    Dubrovnik som bröllopsresa?

    Vi vill väldigt gärna åka på bröllopsresa (om pengarna räcker...). Vi har tittat en del på Taormina men vi tror båda att det är jättedyrt där så känslorna är lite svala. Vi har även funderat en del på Barcelona och vi tycker fortfarande att det är ett spännande resmål. Nu har vi snubblat över Dubrovnik. Vi tror att det är bra, men vi vet nästan ingenting. Har någon varit där som kan berätta lite? Någon har kanske hört något om Dubrovnik? Berätta gärna!

  • Svar på tråden Dubrovnik som bröllopsresa?
  • Helena Mikael
    Äldre 27 May 12:29
    #1

    Ja! Åk till Dubrovnik! Det är så otroligt vackert där!
    VI va i Kroatioen för 3 årsedan och hyrde en lägenhet i Trogir.
    Åkte till Dubrovnik i 2 dagar  och  Split i 2 dagar & jag blev förälskad.
    Ni kommer älska hela landet, det är otroligt vackert!

    Vet med er bara att  det är stenströnder i hela landet och man måste ha gummoskor när man badar.
    För det är sjöborrar mellan stenarna.

    Men absolut rekomenderar jag hela Kroatien av hela mitt hjärta!

  • Tårtsm­ula
    Äldre 27 May 12:58
    #2

    Berätta mer! Vad gör man där? Hur ser det ut? Storstadsstämning eller mindre? Maten? Billigt? Dyrt?

  • Willow­field
    Äldre 27 May 13:20
    #3

    Dubrovnik är otroligt vackert, charmigt, ljuvligt och romantiskt.
    Rekomenderar det med varmt hjärta.

    Vi var dit för 4 år sedan bodde i en lgh utanför (ganska långt utanför) med underbar egen badbrygga och härliga vyer. Lätt att ta sig in till D.
    Prismässigt är det en aning billigare än Sverige, men som sagt euro som gäller. Visst kan man leva billigt om man vill, vi var där en vecka och gjorde av med ca 5000kr och jag kan inte påstå vi levde snålt.

     Här bodde vi, helt suveränt goa människor som äger stället, hjälpsamma osv.
    http://www.dubrovnik-online.com/villa_gverovic/apartments/apartments.html 

  • Helena Mikael
    Äldre 27 May 13:48
    #4

    Vi åkte taxibåt runt till andra ställen, hyrde moppe och utforskade dem olika plasterna vi var på, sightsing i dubrovnik! Otroligt historia där! Massa från gamla kriget med kulhål kvar i väggarna osv.
    Så köp en reseguide om kroatien och läs läs läs :)
    Så otroligt charmigt land!

    Maten var jätte god! Men inte så himla speciellt. Inte där vi hamnade iaf & vi bodde ändå med lokalbefolkningen. Kött & pommes eller fisk & pommes typ. Itne någon egen matkultur direkt som ändå sååå gott!

  • Helena Mikael
    Äldre 27 May 14:07
    #5

    2 bilder från härliga sprit & översta från dubrovnik :)



  • Tårtsm­ula
    Äldre 27 May 14:48
    #6

    Jättefina bilder!

  • Willow­field
    Äldre 27 May 16:33
    #7

    Glömde att säga, scandjet har ofta billiga direkt flyg till Dubrovnik, och sedan om man vill kan man hyra lgh eller dubbelrum på den tidigare länken

  • J och J
    Äldre 27 May 17:13
    #8

    åk!!
    vi var där förra hösten. helt magiskt. vi kommer absolut att åka tillbaka till kroatien.

    vi blev som nykära när vi var där. så mysigt att gå runt på alla smågator o titta på all vacker arkitektur o bada i det fantastiska vattnet. vi åkte till mljet o hyrde cyklar. magisk natur.

    åk ut till öarna. det är så härligt.

    maten tyckte vi var fantastisk! hemmagjord pasta som smälte i munnen.
    fiskrätterna smalt i munnen dom med. huuuur gott som helst. men mycket fisk då det ligger precis vid vattnet.
    prova pasticada om ni åker dit!!!

    o glassen. mmmm... o billig.

    jag blir lite avis...vill åka dit igen :D 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
Svar på tråden Dubrovnik som bröllopsresa?