• Sebastiána

Alternativ till bartender

Vår bartender verkar ha fått förhinder. Hur löser vi det?

Vi ska ha:
    GT
    Berry Azz (Sprite, tranbärsjuice och Baccardi Razz)
    Alkoholfri Mojito
    Alkoholfritt jordgubbsvis

Tror ni att man kan blanda drinkar i kannor i förväg (alltså precis innan servering och sedan blanda nytt när kannan är slut)? Eller ska man hälla spriten (+ tranbärsdricka till drink nr 2) i en kanna med en lapp att den ska fyllas på med tex tonic och så får den som vill ha första drinken göra det? Eller ska man bara ställa fram flaskorna på bordet så att gästerna själva får blanda - känns lite ocharmigt iofs
  • Svar på tråden Alternativ till bartender
  • Kattpoet

Attans  att vi har fest samma dag annars hade jag lånat ut min bartender, han är kanon.

Kannor är ett bra val och  det ser snyggt ut  och så länge ni har lappar på vad det är i det hela så kommer det  nog gå bra. 

• MrsT2011

Låt gästerna blanda själva!

Min kusin hade groggbord på sitt bröllop, ingen som tyckte att det var ocharmigt. Dekorera ett buffébord lite snyggt, ställ fram en tjusigt printad drinklista i någon snygg ram. Voilà, drinkbuffé à la bröllop! Glad

• Mace

Jag tror det viktigaste här är att fundera kring hur vännerna är och hur de gör med alkoholen. Vi kommer ha bartender mest för att jag inte vill att folk skall ta en öl, dricka hälften, glömma bort var de ställer den och då gå och hämta en ny. (Samma gäller förstås för färdigblandade drinkar.) Alla kommer inte att göra så, men det finns några och jag vet av erfarenhet att folk tenderar att glömma vilken dricka som är deras om det är helt öppen bar.

Men, som sagt, det beror ju helt på vilka och hur många gäster det är. Vi är 100 stycken, så det kommer bli rörigt nog ändå.

Rent estetiskt tycker jag både en blandbuffé och färdiga kannor kan vara jättesnyggt. Tänk bara på att om folk får blanda själv så finns risken att de blandar tokstarka, apäckliga drinkar som de sedan dumpar någonstans (återigen beroende på hur många man är och vilken typ av fest det är).  

Svar på tråden Alternativ till bartender