• BlomAnna

Varför 2 klänningar?

Jag måste fråga varför man väljer att ha 2 olika klänningar under bröllopsdagen,typ en till vigseln och en till festen?

Hur vanligt är det att man gör så? Har aldrig varit med om det ( har ju dock inte varit på tokmånga börllop heller )

• Svar på tråden Varför 2 klänningar?
  • Humlan66

Ja ännu en gång är vi inne på en Amerkiansk tradition, det är mycket vanligare att man gör så där än här. Men som vanligt så ska ju allt dom gär "over there" kopieras över till oss

Jag kommer INTE att byta klänning , utan ska njuta av min vackra brudklänning så länge jag kan

• BlomAnna
    Humlan66 skrev 2011-05-26 18:03:22 följande:
    Ja ännu en gång är vi inne på en Amerkiansk tradition, det är mycket vanligare att man gör så där än här. Men som vanligt så ska ju allt dom gär "over there" kopieras över till oss

Jag kommer INTE att byta klänning , utan ska njuta av min vackra brudklänning så länge jag kan
    Jag förstår inte heller vitsen riktigt men det skulle vara kul att höra varför man väljer att göra så
  • kikki kikki

Jag ska byta klänning till festen men det gör jag av praktiska skäl. jag vill kunna dansa utan att snubbla och att andra ska trampa sönder klänningen.

jag brukar aldrig gå i kjol eller klänning så jag vill känna mig bekväm så¨jag har köpt en knälång klänning som ser ut som en bröllopsklänning men kort då

• förlovadflicka

Vissa gör det för att de vill ha något mer modernt och dansvänligt på festen tror jag :) 

• BlomAnna
    kikki kikki skrev 2011-05-26 18:06:12 följande:

Jag ska byta klänning till festen men det gör jag av praktiska skäl. jag vill kunna dansa utan att snubbla och att andra ska trampa sönder klänningen.

jag brukar aldrig gå i kjol eller klänning så jag vill känna mig bekväm så¨jag har köpt en knälång klänning som ser ut som en bröllopsklänning men kort då

Hur kommer de sig att du inte väljer att ha den kortare under vigseln också?
  • förlovadflicka
    BlomAnna skrev 2011-05-26 18:07:46 följande:
    De vill väl ändå ha haft en "riktig" brudklänning I guess :) 
  • Sommarbrud

Jag ska byta efter middagen. För den jag gifter mig i är väldigt stor och lite svår att dansa i. Den jag ska ha på kvällen är en hellång men den har inget släp och är inte alls lika "stor" som den jag har innan. Så av praktiska skäl, visst skulle kunna ha den mindre hela dagen men vill så gärna ha den stora fluffen :)

• kikki kikki
    BlomAnna skrev 2011-05-26 18:07:46 följande:
    Jag vill ha en lång och stor klänning i kyrkan och första tiden vid maten men sen när vi ska börja dansa så byter jag
  • Tårtsmula

Jag har betalat ganska mycket pengar för min brudklänning och den är fantastiskt vacker. Så jag kommer att använda den hela dagen. Jag längtar!

Svar på tråden Varför 2 klänningar?