• Brud011

Vad ska ni ha för smak på bröllopstårtan?

Kul att höra och behöver inspo :)

• Svar på tråden Vad ska ni ha för smak på bröllopstårtan?
  • Pinkgrape

Vi kommer ha en vanlig vit prinsesstårta, alltså med hallonsylt och vaniljkräm eller vad det heter, med grädde och marsipan då. Den kommer vara dekorerad med rosa rosor och svarta detaljer. Vårt färgtema är rosa, vit och svart. Jag/vi vill gärna ha en enkel och ganska klassisk tårta :)

Vi kommer dock ha 3-rätters med efterrätt före det och det blir en bärmousse i chokladskål.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Fröken Lindström

Vi ska ha rysk banantårta, smakar banan och choklad (och vaniljkräm) och är den enda tårta jag och BM tycker om

• misscat81

Jag kommer göra min tårta själv och den kommer bestå av red velvet-botten fylld med vit chokladmousse och rabarbermousse. Den kommer spacklas med smörkräm smaksatt med vit choklad och täckas med mmf. Dekorationerna kommer vara vita rosor, och gröna blad, ganska enkelt.

Skulle vilja ha något som saftar till bottnarna lite också, jordgubbspuré vore gott, men blivande svärmor är allergisk mot jordgubb, så det går bort. Kan man ha någon sorts likör kanske? Vilken skulle passa, tro?

• Brud011
    misscat81 skrev 2011-05-25 20:17:10 följande:
    Jag kommer göra min tårta själv och den kommer bestå av red velvet-botten fylld med vit chokladmousse och rabarbermousse. Den kommer spacklas med smörkräm smaksatt med vit choklad och täckas med mmf. Dekorationerna kommer vara vita rosor, och gröna blad, ganska enkelt.

Skulle vilja ha något som saftar till bottnarna lite också, jordgubbspuré vore gott, men blivande svärmor är allergisk mot jordgubb, så det går bort. Kan man ha någon sorts likör kanske? Vilken skulle passa, tro?
    oj vad duktig du måste vara! :) låter jättegott!! jag gillar dock inte likör o sånt i tårtor mm, och är absolut inte bra på mat eller bakning så kan inte ge några bra tips tyvärr :P
  • A loves A

Vi ska ha moussetårtor. Har inte bestämt oss än men det lutar åt mörk choklad och hallon eller mörkeller vit choklad och lime! Vi ska provsmaka veckan innan så får vi se, men tror dett blir hallon!

• wiii

vanlijbotten med vit chockladmousse, och däremellan hela blåbär och mosade hallon. blir en vit trevåningstårta med lite blomdekorationer på :)

• Tittij

Vi ska förvisso ha cupcakes, men de är fyllda med hallonpuré och sen är det citronfrosting ovanpå. Älskar hallon/citron

• Gwennie

Min duktiga mamma kommer att baka tårtor med chokladbottnar, hallontryffel, ljus chokladmousse och amarettomousse och klä det i marsipan. Supergott!
    Om inte min sambo ändrat sig IGEN, vill säga... ;P

• MrsT2011

Har provsmakat vår tårta och den är gudomligt god!

Nötbotten, limemousse och italiensk mjuk maräng!

• Moemoe

Vår bröllopstårta smakar jordgubbs cheescake och passionsfrukt, ska bli så smarrigt!

Svar på tråden Vad ska ni ha för smak på bröllopstårtan?