• Brud011

    Hur mycket lägger ni på transporten?

    Ni som ska hyra limo eller vad det än må vara, för transport till och från kyrkan, hur mycket får ni betala? LIte kul att jämföra och se... har ingen aning om vad som är "normalt". 

  • Svar på tråden Hur mycket lägger ni på transporten?
  • mikaela86

    Vi kommer att åka häst och vagn efter vigseln i ca tre kvart genom Malmö och för det betalar vi 3500:- inkl. dryck och snack!!

  • MartinaRickard

    vi har hyrt en limmo, 1 timme, inkl dricka och fruktfat, 2000 kr inte så farligt ändå.

  • Pinkgrape

    Förhoppningsvis inget alls, men vi vet inte ännu. Har två fina, men ganska olika bilar, vars ägare min sambo känner, så han ska gulla med dom :) hehe

    Annars vet jag inte alls hur vi ska lösa den saken...


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Brud011
    MartinaRickard skrev 2011-05-25 20:08:26 följande:
    vi har hyrt en limmo, 1 timme, inkl dricka och fruktfat, 2000 kr inte så farligt ändå.
    åker ni till och från kyrkan då? för jag tänker att bilen måste komma en halvtimme innan vigseln typ och hämta mig m sen till kyrkan, sen ska han ju vänta där under vigseln (1 timme typ med allting?) och sen åka till festlokalen, så då blir det typ 2 timmar minst.. och så om vi ska fota också... :S
  • venezuela06

    Vi ska ha vit limo från kyrkan som väntar på oss under fotograferingen och sedan kör till festplatsen. 1500 per påbörjad timme..så vi har räknat med 3 timmar innan bilen är tillbaks i garaget...så 4500-:
    Då fick vi bubbel och glas med våra namn ingraverade också:)

  • Emblas Mamma

    Jag tyckte det var gulligt som tusan en ång jag såg ett brudpar cykla på tandemcykel tillsammans :)
    Underart vackert! (och billigt) :P
    Det förutsätter kanske att man har kort klänning dock, och inte alltför långt till lokalen ^^


  • Debe

    Vi vill ta en limo från stadshuset till vår lokal i sollentuna och sen på kvällen ta en vanlig taxi hem till södra sidan av stan. Hoppas att det allt som allt ska kosta 2500 kr.


  • mikita
    Emblas Mamma skrev 2011-05-25 20:32:10 följande:
    Jag tyckte det var gulligt som tusan en ång jag såg ett brudpar cykla på tandemcykel tillsammans :)
    Underart vackert! (och billigt) :P
    Det förutsätter kanske att man har kort klänning dock, och inte alltför långt till lokalen ^^
    Hahaha, fick genast en syn för mitt inre hur jag o sambon trampar upp för VÄRSTA backen upp mot vigselplatsen, jag med stor kjol och 2 m släp bakom. Skrattande

    Här blir det ev. häst o vagn, men det är inte klart än (det är ju 1,5 vecka kvar ;) ).
  • Fröken Sassa

    Vi lägger ett par tior på konservburkar och sprayfärg till vår lilla Ford Fiesta och kör själva med buller och bång från kyrka till fest. Lite egentid och sådär. Kanske t o m slänger på den gröna skylten så kan jag övningsköra haha! Fast nej, lär ju ha behövt lugna nerverna med skumpa så det får bli skattens uppdrag ;)

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på transporten?