• NoworNever1

Passande brudklänning för den korta bruden..

Hej ni där som ska gifta er eller går o drömmer om det :)
    Nu har vi bestämt oss för giftermål som kommer att äga rum 2012.
    Nu har vi börjat planera o prata om hur vi hade kunnat tänka oss vår speciella dag och kommer ganska så bra överrens med våra ideer.

Nu är min fråga till er "korta" tjejer vad för slagsklänning ni har valt?
    Lång/kort? Vid? Släp? rak klänning med fall?
    behöver lite tips.. Jag vill se längre ut, vilken typ utav klänning är då bäst för mig!?

tänker mig någon enkel,axelbandslös fallande klänning? Några tips? Skriv gärna...!

• Svar på tråden Passande brudklänning för den korta bruden..
  • Styrka

Jag fick tipset att klänningar med hög halsskärning får en att se längre ut.

Tänk en båtlinjehalsringning, där är det ju ingen urringning att tala om, det ska tydligen ge intrycket att man är längre. Ju djupare urringning, dest kortare verkar man.

Tänk dessutom på längsgående detaljer, sömmar etc ska gå uppifrån och ned isf, inte tvärsöver midja eller kjol.

A-linjeformade klänningar tänker jag att de borde få en att se längre ut.

Mvh, Karin (158 cm)

• Mirjami

Min svägerska är 153 cm, tror jag. Eller 151? Kort iaf. Hennes klänning var perfekt för henne, det som gjorde henne kort var hennes man som är jättelång och gick jämte henne :)

Jag råkar också veta att hon har klänningen kvar, fast hon ska sälja den när hon får tummen ur. Den är Ivory, axelbandslös och mycket stilren, jättevacker.

Hon har visserligen en till, vet dock ej hur den ser ut. Den är HELT oanvänd då hon köpte den men sen ångrade sig. Så hon kanske har bra alternativ till dig. Kan kolla med henne om du vill, be henne skicka bilder och så :)

• NoworNever1

Tack för tipsen!!

Själv är jag 157 lång, så jag har också tänkt att ha ett par ordentliga klackarskor. Är van vid klack men ska nog ta ett par högre just till klänningen.

Mirjami, det hade varit jätte snällt om du hade kunnat ordna en bild på klänningen?

Svar på tråden Passande brudklänning för den korta bruden..