• starship

som alla andra - vad passar sig o är det ok ??

Hej
    Bjuden på bröllop och det var väl typ 15 år sedan sist. Roligt, kruxet är att jag inte träffat bruden, brudgummen har jag sagt hej till 1-2 gånger (min särbos arb.kamrat), dvs.. här kan man göra bort sig rejält :s Försökt läsa om vad som är ok eller ej, färger, längder m är lost. Hjälp önskas !! Har hittat en klänning som jag själv tycker är jättefin (vill gärna kunna använda även efter bröllopet) men frågan är - är den ok ? Tänker ha en sjal över axlarna i kyrkan (eftermiddagsbröllop, dresskod: kavaj). Nu blir den inte så kort på mig, är 160 cm, har lite "former" (38), rödbrun i hårfärgen.. Har någon några förslag på lämlig klänning - tipsa gärna !!
    TACK...
  • Svar på tråden som alla andra - vad passar sig o är det ok ??
  • förlovadflicka

Vet inte hur kort den blir men jag tycker inte man ska ha vitt på bröllop... :/ Annars var den ju jättesöt :) 

• Chicita

Om du inte känner brudparet så tror jag att du ska undvika den klänningen.

Modellen är väl ok, kanske lite kort. Men du ska absolut inte konkurrera med bruden så att säga.
    Så inte vitt eller så ljus att den kan misstas för vit. 

• Aniara4

Inte helt vitt eller helt svart på bröllop, däremot går det utmärkt att ha röd klänning, att det skulle tyda på att man legat med brudgummet är såklart bara trams! Knälång klänning är att rekommendera till kavaj.

• starship

är så jäkla svårt... gör ett nytt försök, skulle den här passa ? nu är jag bara 160 så den här skulle vara knälång.. men... är den för glansig ? och tanken är ju självklart att ha någon tunn sjal över axlarna ( får den vara cremefärgad förresten??) annars mottages förslag på klänningar tacksamt....

Traffic People Thornfield Dress klänning Soft Pink (Rosa) på Bubbleroom.se

• starship

Här är ett annat förslag, tacksam för all hjälp jag kan få... :S
  • MrsT2011
    starship skrev 2011-05-29 21:43:46 följande:

är så jäkla svårt... gör ett nytt försök, skulle den här passa ? nu är jag bara 160 så den här skulle vara knälång.. men... är den för glansig ? och tanken är ju självklart att ha någon tunn sjal över axlarna ( får den vara cremefärgad förresten??) annars mottages förslag på klänningar tacksamt....

Bubbleroom.se" src="images.bubbleroom.se/data/product/thum b-300/thornfield-dress-klanning-39577-8d071.jpg" alt="Traffic People Thornfield Dress klänning Soft Pink (Rosa) på Bubbleroom.se" />

Denna var ju jättefin! Jag gillade inte den första du visade, såg konstigt ut med öppningen vid axlarna och färgen var för ljus. Men den rosa var jättefin! Satsa på till exempel en grå sjal i något matt material och svarta sandaler + en svart liten väska.
  • Pinkgrape

Den första klänningen skulle nog även jag vilja säga nej till, men den andra, den rosa, den var ju jättesöt :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011
    starship skrev 2011-05-29 21:48:48 följande:

Här är ett annat förslag, tacksam för all hjälp jag kan få... :S
    Gillar även denna och ger samma rekommendation här vad gäller accessoarer!
  • starship

Stort Tack:) och puh... är inte lätt för man vill ju inte det ska bli fel...vill va fin men det är och ska vara brudens dag helt klart

• Pinkgrape

Om någon gäst dök upp på mitt bröllop i den rosa klänningen, så skulle jag bli jätteglad :) Jag vill gärna att gästerna ska vara fina och den klänningen är superfin :D

Håller också med om försöka matcha ihop den med lite mörkare tex skor, väska, sjal och smycken och inte låta de bli vita.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden som alla andra - vad passar sig o är det ok ??