• GeneralElectric

Placeringskort - svårt hitta vad jag söker

Vi vill ha dubbla placeringskort med guldkant på båda sidor (så att man kan skriva namnen så att de syns från två håll och så att korten inte har en ”baksida”). Vi tyckte att det var en enkel och klassisk idé.  Men igår var jag i massor av butiker i centrala Stockholm – NK, Åhléns/Ordning och reda, Gallerix, Akademibokhandeln och Panduro – utan att hitta vad jag sökte!

De flesta bröllopsbetonade kort i butikerna såg ut som om de var till barnkalas (t ex med ett barnsligt ritat champagneglas, där det endast fanns plats för ett förnamn) eller hade en ”baksida”, eller hade en väldigt kitschig guldinramning, eller var för blanka i ytan för att funka med en kalligrafipenna.
    Samtliga kort kändes aningen för dyra (3-4:-/styck) och nästan alla butiker hade på tok för få hemma av samma sort och med blott 10-12 st i varje påse – vi skulle behöva gå till flera butiker i samma kedja för att få ihop till de 150 st vi behöver.

Konstigt, tycker vi! Finns det någon som kan rekommendera en Stockholmsbutik där de säljer fina och inte dyra placeringskort; gärna i storpack?
    Just nu lutar det åt att vi köper de billigaste korten jag hittade, ofärgade dubbla för 2:-/styck, och skriver namnen med guld-kalligrafipenna. Ett alternativ vore väl att skriva ut allt på skrivare, skära ut papperen och så kanske lacka fast dem på dubbelvikta kort av papp med ett snyggt sigill...men det vore lite tidsödande.

• Svar på tråden Placeringskort - svårt hitta vad jag söker
  • thean

Finns det inte på nätet? googla och se!

• salsa775

Gå in på myheart.se!
    De har en hel del kan jag säga o rätt billigt! 

• Moster Stina

Jag vill slå ett slag för att använda tapet!

Vi har köpt tre sorter på Coop bygg, som har rätt prisvärda.

Av detta har vi klippt till jättesnygga inbjudningar, festprogramspärmar i två olika färger, flasketiketter, samt bordsplaceringskort.

Blir supersnyggt, och lite annorlunda! (Vi ska ha 100 gäster, och har betalat ca 230 kr för allt. men EN tapet kan man hitta för mellan 70 kr och 150) (Jag har gått runt till olika affärer och jämfört tapeterna och tyckte t ex inte om kvaliteten på Rustas)

Lycka till!

• GeneralElectric

Jättefina! Tänkte göra något liknande, fast med lacksigil istf blomma.
    Men det hinns inte med nu... Vi bestämde oss till sist för att skriva ut smala menykort, med varje gästs namn högst upp!

• Sebastiána

Köp enkla, vita kort och gör guldkanten själv med guldpenna vet jag!

• LovisaB
    Moster Stina skrev 2011-05-25 07:41:03 följande:

Jag vill slå ett slag för att använda tapet!

Vi har köpt tre sorter på Coop bygg, som har rätt prisvärda.

Av detta har vi klippt till jättesnygga inbjudningar, festprogramspärmar i två olika färger, flasketiketter, samt bordsplaceringskort.

Blir supersnyggt, och lite annorlunda! (Vi ska ha 100 gäster, och har betalat ca 230 kr för allt. men EN tapet kan man hitta för mellan 70 kr och 150) (Jag har gått runt till olika affärer och jämfört tapeterna och tyckte t ex inte om kvaliteten på Rustas)

Lycka till!

Jag är lite inne på tapetidén, men inte riktigt tänkt färdig än!
    Har du bilder på hur era blev för inspiration till mig?  Det lät dessutom väldigt billigt, och det är bra! 
  • GeneralElectric
    Sebastiána skrev 2011-06-10 12:02:12 följande:
    Köp enkla, vita kort och gör guldkanten själv med guldpenna vet jag!

Ja, det är ingen dum idé! Jag var i en pappersbutik där innehavaren visade hur lätt det var (när hon gjorde det...) men vid det laget hade vi för ont om tid för sådana lösningar. Kommer dock att göra något sådant i framtida festsammanhang, det kan bli jättesnyggt! Vi blev dock mycket nöjda med vår lösning till sist, att skriva ut stiliga menykort med kalligraferade namn som bordsplacering. (Alla gäster fick ”personliga” menykort, d v s förutom namnet fick de den på svenska eller engelska, och kött-fisk-eller-vegetarisk.)
Svar på tråden Placeringskort - svårt hitta vad jag söker