Flytta eller inte?
Har ett dilemma, bor med min sambo sen 6 år tilbaka på hans familjegård och trivs väldigt bra, men är inte 100% lycklig, känner att de fattas nått för mig.
I min hemstad som är ca 2 timmar bort finns min underbara familj och vänner, och även ett hus som funnits i släkten länge som nu ev ska säljas för att ingen kan ta över detta.
Jag känner mig väldigt ledsen och uppgiven över att "familjehuset" ska säljas då många känslor finns där och jag trivs väldigt bra där.
Jag saknar öven min familj och vänner väldigt, som jag inte träffar så ofta alls.
Har börja känna mer och mer att kanske borde jag flytta dit, lämna det jag har och flytta? Samtidigt hur kommer de att bli, för min sambo kommer aldrig att flytta med mig eller lämna sin familjegård, de finns inte det vet jag. ( Har pratat om det). Vi bor även i närheten av svärföräldrarna som kommer och går hos oss, varje dag och kanske flera gånger om dagen och i tid och otid, vilket gör att jag hela tiden känner mig bevakad av dem och inget privatliv :( Vi är både över 30 år och behöver ingen som kollar oss jämt. Detta är ju dock ett alles för känsligt ämne för att ta upp med dem då de inte alls skulle förstå oss, och de skulle bli väldigt sura.
Vill ju inte lämna den jag älskar och vill dela livet med, men samtidigt ska man offra sin kärnfamilj?
Mitt familjehus går inte heller att spara som någon slags sommarstuga då det är för stort och dyrt, så detta är inget alternativ:(
Jag känner mig väldigt ledsen och nedstämd för detta är ett stort problem och jag känner mig inte alls glad.
Min sambo förstår mig, men vet inte hur vi ska lösa detta.. utan att de är mest jag som måste känna efter, men hur ska jag göra det när jag är så kluven.
Flyttar jag så lämnar jag den stora kärleken i livet och helst vill jag inte det heller, men hur ska man veta vad som är rätt??? Jag behöver tips och råd över hur jag ska komma på en lösning och hur jag ska fokusera.
Snälla nån.......