• 123ost

    Någon som håller sig till bröllopsnatten?

    Hej!

    Tänkte kolla om det är någon som håller sig till bröllopsnatten? Kan tänka mig att det inte är så vanligt längre!
    Det var lite mer än två månader sedan vi fick barn och vi har "testat" ha sex igen två gånger efter det men jag har verkligen känt att jag inte är redo än, tyvärr.. det gjorde lite ont så är lite rädd eftersom jag sprack rätt mycket vid förlossningen. Sedan hade vi inte speciellt mycket sex i slutet av graviditeten då min sambo tyckte det var obehagligt med tanke på att vår son låg där.. (fjolligt tänkande av honom). Men jag accepterade det, jag kunde hålla mig.

    Jag har snart tid för efterkontroll hos barnmorskan och tanken var väl att vi ska börja med sexet efter den för att se så allt är OK. Men igår kände jag att jag inte vill.. jag vill inte ha sex igen som "vanligt". Jag vill vänta, vänta tills bröllopsnatten. Problemet är väl att vi änu inte har något datum, vi vet inte om det blir om 1år eller 5 år liksom.. Det känns bara så "rätt" för mig, som att jag får ta tillbaka det jag miste med helt fel kille! Vi är ganska unga 20-25 och jag hade sex innan jag träffade sambon, vilket jag ångrar riktigt mycket i efterhand! Önskar att jag väntade på denna underbara karl.. frågan är väl..

    Kan jag göra så här?

  • Svar på tråden Någon som håller sig till bröllopsnatten?
  • In Wonderland

    Min karl hade inte uppskattat det kan jag säga Skrattande Men om du känner det så starkt så kan du väl nämna det lite snyggt för honom och se hur han reagerar.

  • 123ost
    In Wonderland skrev 2011-05-23 12:59:32 följande:
    Min karl hade inte uppskattat det kan jag säga Skrattande Men om du känner det så starkt så kan du väl nämna det lite snyggt för honom och se hur han reagerar.
    Jag nämnde det igår lite snyggt Flört Han tyckte väl att jag var riktigt knasig men samtidigt sa han att han inte har nå val utan väntar i så fall. Men måste erkänna att jag känner mig väldigt elak ändå :p
  • Godis

    Man ska göra det som känns rätt för en själv. Njuter man inte utav 6:et så vill man inte i slutändan ha det ändå, då e det bättre att vänta. Älskar en man en och vet lite hur en kvinna fungerar så köper han det, trots 6-lust.

    Vill du ändå göra det skönt för honom så finns ju så mycket mer man kan göra än penetrering. Händer och mun kan göra så mycket....om man nu gillar det Flört

    Det e min syn på saken iaf...Skrattande

  • Amejuli

    Självklart ska du inte göra något som du verkligen inte känner för eller vill.

    Personligen skulle jag inte klara mig utan och det är en viktig del i förhållandet för mig. Att vänta skulle inte göra det mer romantiskt på bröllopsnatten utan bara göra att vi kom längre ifrån varandra i vårt förhållande. Men det är ju hur jag känner och min poäng är helt enkelt att det du känner är givetvis också okej att känna.
    Gör det som känns bäst för dig!

  • Lenblo

    Jodå, det finns folk som håller sig till bröllopsnatten (och då inte bara tar en paus). Fast vi är mindre än 1% av befolkningen och vanligtvis troende av något slag. Fast jag måste medge att bröllopsnatten blev fantastisk. ;)

  • Jane

    Nej jag skulle inte kunna hålla mig och vänta till dess även om jag är troende.  Hade jag sagt samma sak till min man och berättat vad jag vill göra , att jag vill vänta, så hade han trott att jag var dum i huvudet :)


  • SaraJoakim

    Oj, vad svårt. Prata med din m2b så att han förstår dig!! Hade du tankar på detta även innan graviditeten, eller poppade de upp nu? Jag tror min m2b skulle ha svårt att förstå varf jag plötsligt ville sluta med ngt som är så fint o speciellt för oss, men om det var viktigt för mig tror jag han skulle förstå efterhand, men ha lite svårt i början? Men de finns ju så mycket annat man kan göra!! Kommer ni inte ihåg när vi var i tonåren och började experimentera?! De var så spännande jämt. Sen med en nyfödd hemma kan jag dessutom tänka mig att sexlusten generellt lägger sig lite extra? Tröttsamt o vara nybliven mamma och alltid på topp - samt prestera i sängkammaren. herre gudars, jag tycker de räcker med en kommande tenta ibland för att de ska ta livet av lusten för kvällen...Det är viktigt att ni pratar ut om det i alla fall, ni vill ju inte skynda på bröllopet så att ni kan börja ha sex igen liksom. 

  • SaraJoakim
    Lenblo skrev 2011-11-01 20:51:23 följande:
    Jodå, det finns folk som håller sig till bröllopsnatten (och då inte bara tar en paus). Fast vi är mindre än 1% av befolkningen och vanligtvis troende av något slag. Fast jag måste medge att bröllopsnatten blev fantastisk. ;)
    Absolut! Jag har vänner som håller sig. De vill dela det med den rätta! :)
Svar på tråden Någon som håller sig till bröllopsnatten?