• tinkerbella

Billigt ställe att handla i tyskland??

hej
    vi ska åka till tyskland och köpa alkoholen till bröllopet.
    där ska vi ha öl och vin.

vilka ställen är billigast? då vi aldrig varit där o handlar..

vilket är de "godaste" vita och röda vinerna där nere? 

glad om ja kan få tips på gott vin och billiga ställerna :D

30 Juli 2011
  • Svar på tråden Billigt ställe att handla i tyskland??
  • 11juni2011

Jag har åkt ner ett par gånger från gbg via helsingborg-helsingör därefter rödby-puttgarden. Väldigt smidigt tycker jag! Direkt efter färjeläget finns Bordershop http://www.puttgarden.border-shop.se/sv som jag tycker är väldigt bra om man vill slippa åka runt i tyskland. Någon mil in finns också Calles http://se.calle.dk/ det kändes lite mindre än bordershopen men dom har allt man kan tänkas vilja ha ändå. Dock tyckte jag (är fruktansvärt virrig) att det var krångligt att hitta, jag hade aldrig hittat om det inte vore för "alla andra svenskar" hehe, bara att följa de andra bilarna med andra ord!

På både bordershop och calles kan man förbeställa en del saker. Det är smidigt om man vet med sig att man skall ha många lock öl tex, så slipper man gå och bära det inne i butiken. Förbeställning kostar inget. När du kommer dit så betalar du bara för din beställning, och dom kör fram allt på en lastpall precis vid ditt bagage så det är bara att slänga in . Dock kan man inte förbeställa allt, så det får man kolla innan man åker. Jag upplever att Calles har ett större utbud när det gällde förbestälningsvaror.

Sen så kan man fylla i en lapp hem eller där (båda funkar) så slipper man betala pant. Det är toppen ju med tanke på att det bli en hel del i pant annars!

Nu är jag nykterist så något vintips har jag tyvärr inte Men det finns det nog andra som har. Jag köpte något vin till vårt bröllop som brukar vara med på reklamen hehe

Om ni undrar något annat gällande resan så kan jag säkert svara på det!

• Zarah81

Glömde skriva vilka viner vi köpte.

Rött blev Raccolto, Druva: Neo D´ Avola, Italien
    Vitt blev Drosty Hof, Druva: Chenin Blank, Steen, Sydafrika 

Blev tipsade av vår cateringfirma på dessa och dem var verkligen jättegoda tyckte vi båda.
    Vi köpte dem först på bolaget för att testa dem innan vi åkte till tyskland.

Svar på tråden Billigt ställe att handla i tyskland??