• Mrs June

Mat till fotograf, serveringspersonal osv?

Kanske jättedum fråga men förväntas man fixa något ätbart till "servisfolket" - dvs fotografen, musikern, serveringspersonalen?

Har man buffe är det ju enkelt att se till att de får lite i köket men vi ska ha trerätters. Kan man räkna med att de överlever utan mat eller att de får tag i rester i köket? eller måste man fixa något annat till dem? för de kan väl inte räkna med att få sitta bland gästerna?

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Mat till fotograf, serveringspersonal osv?
  • Chicita

Vi kommer göra en stor skål med kycklingsallad som vi själva äter till lunch. Sen får serveringspersonal mm äta resterna därifrån. Om det blir mat över från "vår mat" sen så kan dom få ta det också.
    Men vi måste ju fixa något åt dom att äta så dom inte går hungriga liksom (tycker jag i alla fall Glad)

• Godis

Är det inget man inte förhandlat fram vid kontrakt så får dom ha med sig något ätbart själv.

När jag varit ute på jobb så har jag alltid (om det inte avtalats annorlunda) haft med mig något att äta lr kollat upp så man är i närheten utav något ställe där man kan handla käk.... 

• Chicita

Tror det hänger mycket på om man låter vänner hjälpa till eller om det är proffs också...
    Om man tar in en cateringfirma med egen personal så får dom väl fixa egen mat.
    Men i mitt fall är det ju jobbarkompisar mm som ställer upp (dom serverar och får en liten slant och så får dom vara med på partyt efter middagen om dom vill. Ett sätt för mig att kunna få in lite mer vänner då budgeten är tight).

• EllaBella

Vi hade trerättersmiddag och kände att vi inte ville ha med förrättaren, fotografen o dyl till bords, eftersom vi inte känner dem. Så vi valde att vara lite övertydliga och säga att de gärna fick gå strax innan sittningen  

• impegno di nozze

Vi ordnar mat till de bekanta som ställer upp att exempelvis spela piano vid minglet och att stå i baren på kvällen. Till kockar och serveringspersonal där vi caterat ordnar vi ingen mat. Vi har två fotografer som är med hela dagen och de sitter vid bordet och får då självklart mat. Men som någon annan sa så är det väl upp till vad man kommit överrens om innan.  

Svar på tråden Mat till fotograf, serveringspersonal osv?