• jenniejummie

Hur ska vi sitta....?????

Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur ska vi sitta....?????
  • Melóra

Standardförfarandet är väl att man placerar någon annan där som står en nära; syskon, morbror, moster, farbror, faster, kusin osv. Välj två familjemedlemmar som du tycker mycket om och hedra dem med en plats vid honörsbordet Glad

• ClaraH

Melóra har bra förslag. Vi avstår från honnörsbord och kommer att sita själva längst fram med gäststolar framför oss.

• c4trin

Jag har ingen kontakt med mina föräldrar och de har valt att inte komma på mitt bröllop ens. Så vi gör helt enkelt så att hans föräldrar sitter brevid honom och min tärna (som är som en syster) sitter brevid mig.´Ska nog ha min egen syster också brevid tärnan,.

• 20110820

Vi kommer att ha honnörsbord men vi tänker inte ha våra föräldrar där. Egentligen av två anledningar; mina föräldrar är skilda men har inga nya. Dock är min pappa inte i så bra skick och jag har 0 lust att sitta bredvid honom en hel middag. Men dels har min blivande ingen pappa och har aldrig haft någon fadersfigur, hans mamma är ensamstående. Så det skulle bara kännas konstigt att ha dem vid honnörsbordet bara för att man "måste".

Vi har två värdinnor på vårt bröllop, mina två bästa vänner, och de kommer att få sitta bredvid oss, på varsin sida av mig och min blivande och bredvid dem sitter deras respektive. Det här känns rätt för oss och det tycker jag är viktigast. Vi kommer säkert få kommentarer för att vi inte gör som man "ska" men det skiter jag i, det är vår dag.

Svar på tråden Hur ska vi sitta....?????