• forcep­rinces­s
    Äldre 20 May 22:56
    3750 visningar
    12 svar
    12
    3750

    Tropical Island i Tyskland

    Hejsan!
    Vi har bokar våran bröllopsresa och som rubriken antyder så ska vi till Tropical Island :)
    Nu undrar jag om någon har varit där? Vad tyckte ni? Kostar de en förmögenhet att äta där?
    Dela med er av era åsikter och erfarenheter.

  • Svar på tråden Tropical Island i Tyskland
  • saxoma­nix
    Äldre 20 May 23:08
    #1

    Var ska det finnas? Säkert, att du inte menar Thailand i stället för Tyskland?????

  • forcep­rinces­s
    Äldre 20 May 23:09
    #2
  • saxoma­nix
    Äldre 20 May 23:12
    #3

    Just det...   

    Är inte helt säkert men tror att några vänner har varit där (eller var det Center Parks???)... jag kan höra efter om du vill...

  • forcep­rinces­s
    Äldre 20 May 23:18
    #4

    Ja tack! :) Eftersom min blivande inte vill flyga är detta det närmsta exotiska vi kommer med bil :) Hade gärna velat höra vad folk som har varit där tyckte.

  • saxoma­nix
    Äldre 20 May 23:24
    #5

    matpriser verkar i alla fall vara "normala" (all you can eat buffé kostar 150sek...det är rätt okej tycker jag) iaf såvitt man kan se på websidan...

  • MammaK­arin
    Äldre 21 May 00:27
    #6

    Har kollat på hemsidan nu, det ser jättefint ut. Hur länge ska ni vara där? Där fanns ju många övernattningsmöjligheter såg jag, både i och utanför "domen". Hoppas ni får trevligt!

  • forcep­rinces­s
    Äldre 21 May 09:01
    #7
    MammaKarin skrev 2011-05-21 00:27:19 följande:
    Har kollat på hemsidan nu, det ser jättefint ut. Hur länge ska ni vara där? Där fanns ju många övernattningsmöjligheter såg jag, både i och utanför "domen". Hoppas ni får trevligt!
    Tack! :D Det verkar vara ett helt underbart ställe. Vi ska vara där 5 nätter och vi har bokat en premium lodge, vi ska bo nära tropical forest. Kostar en del men va fasen, vi åker bara på bröllopsresa en gång :) Vi ska ha med våran lille son på 1½år så vi fick tänka att det skulle vara lite barnvänligt också. Det stället verkar ha allt för hela famlijen.
  • EJMO
    Äldre 24 May 18:59
    #8

    Vilken tid på året hade ni tänkt åka?
    Vi var där i december för två år sedan och blev tyvärr väldigt besvikna. :( Där var väldigt skumt ljus inne, inte mörkt men inte ljust heller  liksom, så vi blev väldigt trötta i ögonen. Dessutom var det inte så varmt varken i luften eller vattnet så vi (som tagit med oss shorts och linne) frös faktiskt. Då det är glastak så kan jag tänka mig att man slipper dessa problemen om man åker dit på den ljusare halvan av året. Då blir det säkert både ljusare och varmare.
    Det var mycket mindre än vi förväntat oss och en dag där räckte mycket väl för oss, hade inte kunant roa oss längre än så där. Det var svindyrt att äta där också. Jag kommer inte ihåg exakt vad det kostade dock. Maten var av samma stuk som normala typ vägrestauranger i Tyskland fast dyrare. Att det är en kul upplevelse för barn tvekar jag dock inte på, vi hade en 8 åring med oss som älskar att bada så för honom var det ju toppen.
    Vi hade sett fram emot vistelsen där enormt mycket så det blev bara en enda stor besvikelse. 

    Nu säger inte jag att det skulle bli så för er, alla uppskattar vi olika saker, men hör er för med fler som varit där innan ni bestämmer er för hemsidan ger inte en bra bild av verkligheten.
    Lycka till hur ni än gör! 

  • EJMO
    Äldre 24 May 19:04
    #9

    En sak till, nu har jag inte kollat så noga på hemsidan om man betala "all inclusive" i entrén men när vi var där så var det i alla fall så att man betalade i entrén men sen kostade alla attraktioner där inne också. Så ville man åka luftballongen till exempel fick man betala 2-300 kronor till.

  • Äldre 30 May 15:33
    #10

    Jag har varit där med mitt jobb 3 ggr. Det är en trevlig upplevelse om man stannar max 2 dagar sen blir det långtråkigt. 1a gången jag var där var helt klart bäst. Vi har haft all-inclusive varje gång vilket innebär att ni kan äta & dricka hur mycket som helst under ett dygn. Det finns inget dans ställe men några barer som har öppet ganska länge. Ni får en klassisk massage 30min i priset. Ska man äta en riktig middag ska man äta i "strand-restaurangen" där man kan välja mkt gott & mört kött. De har även fisk osv. Kött i världsklass faktiskt. De övriga restauranerna eller bufféerna är inte så kul. Tropiska drinkar finns det i en mängd :)
    Ni får även använda solariet en gång.
    Det finns en lagun som har lite varnare vatten med rutshkanor & ett vattenfall så mysfaktorn är helt ok. Ibland har där varit ganska mkt folk dock, men man kan ju bada vid midnatt då har de flesta gått och lagt sig & man kan ta en romantisk simtur ;) 
    Tycker man inte om att flyga & inte ska vara borta länge är detta ett helt okej alternativ till sol & strand. Tropiskt klimat innomhus Solig

    Hoppas att ni får en underbar resa!

  • Äldre 30 May 15:35
    #11

    Ville bara tillägga: Lodgerna är jätte fina & bekväma, bra isolerade oxå! Det är ett perfekt ställe för barn Skrattande

  • forcep­rinces­s
    Äldre 31 May 22:57
    #12
    Rebekka 2012 skrev 2011-05-30 15:35:25 följande:
    Ville bara tillägga: Lodgerna är jätte fina & bekväma, bra isolerade oxå! Det är ett perfekt ställe för barn Skrattande
    Tack! Va skönt att höra lite från någon som har varit där. Tror det kommer bli super! :)
Svar på tråden Tropical Island i Tyskland