• M Berg

Hjälp hur jag får bort glanset.

Hej
    Jag har köpt en sån underbar tiara!
    Men nu har jag ett litet problem med den då den glänser för mycket...Den är för ny och behöver mattas ner för att den ska passa med resten av kläder/smycken.

TIPS ngn?
  • Svar på tråden Hjälp hur jag får bort glanset.
  • Godis

Testa med hårspray...kan funka... Men prova på en liten bit först....

• mikaela86

Tänk bara på att det blir lite klibbigt med hårspray!!

• Godis

Precis i början ja men efter ett tag absorberas vätskan och då brukar ytan bli lite matt. Dock tillsätter du vätska så blir det klibbigt igen. Efter några år i salong så märker jag att mina smycken blir så....

• Smietjes

Vad är den gjort av? om det är silver kan man ta väldigt fin slippapper och slipa ner den lite.....Kan säga om det är en plast tiara förstör du den bara. Du kan testa på en liten liten bit med en putssvamp, den scrubb delen....haha, kan inte komma på just nu vad det heter.

• Mirjami

Min första tanke är frost spray! Finns på Panduro bla. Sådan använder ju karin i "Äntligen hemma" till att frosta glas i köksluckor och till ljuslyktor bla! Blir det tokigt kan man lägga den några timmar i vatten så löses det upp igen. Det hände mig när jag gjorde ljuslykta och tröttnade och ville göra om sen! Spraya inte för tjockt så mattas det bara lite!

Svar på tråden Hjälp hur jag får bort glanset.