• Anonym (ARG!!)

Först tar de samma namn, sen samma bröllopsdag

Jag blir så jävla arg, För 4år sedan låg jag på bb tillsammans med mina kusiners kusin. Hon hade då inget namn på sitt barn och jag hade mitt klart. berättade vad våran lilla flicka skulle heta. Ett halvår senare träffades vi och då hade våra döttrar samma namn. Vi har planerat vårat bröllop i 1år och de har varit öppet allts genom blogg och facebook. Datum har varit satt länge! Idag fick jag reda på bakvägen att de skall gifta sig EXAKT samma datum. så nu skall mina kusiner mm dela upp sig och några skall gå på vårat bröllop och några på hennes. GÖR MAN SÅ!!

• Svar på tråden Först tar de samma namn, sen samma bröllopsdag
  • Anonym (Känner med dig)

Tyvärr finns det människor som inte har självförtroende nog att bygga upp sina egna liv, utan måste kopiera andras. En föredetta vän till mig visste mycket väl vad vi skulle kalla vårt barn när han föddes, ett släktnamn som betyder otroligt mycket för oss & som dessutom är MYCKET ovanligt i Sverige. Det visade sig att vår lilla bebis inte var en pojke tillslut utan en flicka & därför sa vi att vi skulle spara pojknamnet; men naturligtvis tar hon det till sin nyfödda ett år senare! Till saken hör att hon hela tiden sagt att barnet skulle heta något typiskt svenskt... Pfftt!

En del kan tycka att det är bageteller, men jag vet hur mycket det sårar och hur frustrerande det måste kännas för dig! Tyvärr kan jag inte ge dig så mycket vettiga råd, annat än att konfrontera henne & fråga hur hon tänker. Säg att det känns ledsamt att folk som betyder mycket för dig nu inte kan komma på ditt bröllop osv. 

• Melóra

Nej, så gör man inte, tycker jag! Att hon döpte sin dotter till samma sak kanske bara är att svälja, vissa människor är helt enkelt lite mindre kapabla till att tänka själva... Drömmer

Men det med bröllopet är verkligen fult; fattar hon inte hur hon ställer till det när hon tvingar släkten att dela upp sig på två bröllop på samma dag? Jävligt onödigt, kan jag tycka. Prata med henne, tala om just hur hon ställer till det för resten av släkten genom att ta samma datum som du. Hon kanske är villig att byta? Annars kanske du kan be dina kusiner prata med henne; ifall de känner henne bättre. Hon kanske skulle lyssna på dem om de bad henne byta dag så de slipper välja?

Lycka till! Glad 

• mikaela86

ojojoj det ser ju ut som om ni har beundrare iallafall!! Inte så roligt förstår jag men vad ska man säga man får ju hoppas att släkten ser samma sak som ni!!
    Och nej jag tycker absolut INTE att man gör så... 

• impegno di nozze

Om de tar samma namn och bröllopsdag bara för att ni göra som er så låter det väldigt skumt. Men det kan ju vara så att det är ett sammanträffande. Ni verkar ju inte ha ett rgelbundet umgänge med varandra. Jättetrisst att er släkt måste dela upp sig dock. 

Svar på tråden Först tar de samma namn, sen samma bröllopsdag