• Etnica

Väldigt breda bord. Hjälp med dekoration tack!!

Vi var o tittade i våran festlokal för några dagar sen o jag upptäcker då att borden är väääldigt breda, ca 135 cm. Inget jag tänkte på när vi var o tittade på lokalen i somras.

Hade tänkt att bara ha några små vaser med vita rosor o något grönt i o så lite värmeljus men det kommer ju bara se fjantigt ut på dessa gigantiska bord.

Så nu vill jag ha tips på dekorationer som tar lite plats. Färgerna som gäller är vitt o grönt vilket är ju ganska tacksamt den här årstiden.

• Svar på tråden Väldigt breda bord. Hjälp med dekoration tack!!
  • ClaraH

Kanske ha brickor/plattor med blockljus i grupper på bordet, det tar plats. Kanske murgröna emellan ljusen. Sen finns det ju mycket bilder på nätet med kålhuvuden som är fyllda med rosor, det tar ju också lite plats.

• Kattpoet

Om ni gifter er innan den vita syren har blommat över kan ni ju använda den  i vaserna, blir lite större och pampigare.   Sedan kan ni lägga blommande hägg på borden och murgöna.
    Ni kan göra  ljus tallrikar med 3 till 5 ljus på dem och för att få in mer grönt, gör så här, ta en rund pizza tallrik, den behöver inte vara  vacker,  lägg en  blöt wetex trasa på den,  helst lika stor som tallriken.  Ta sedan vackra gröna löv och varva runt tallriken, tänk   på att de ska överlappa varandra och sedan när tallriken är fylld ställ dit 3 eller 5 vita blokljus.
    Trasan borde hålla löven friska och  fuktiiga nog att ljusen inte kan elda upp dem.

Kolla vad som finns i säsong som är vitt och grönt, det borde finnas en massa.  

• Chicita

Breda löpare mitt på bordet i grönt (om ni har vita dukar under) och sen som dom skriver ovan - stora arrangemang med ljus eller liknande.

Ställ ut vatten i kannor på borden med jämna mellanrum också. Kanske lägg i lite fin frukt (lime, päron eller annat grönt) det blir också som dekoration på sätt och vis

• Etnica

Tack för tipsen!!

Hägg o syrén är tråkigt nog ingen idé. Häggen har blommat över för länge sen p syrén lär nog göra det för den blommar nu o vi gifter oss den 4/6. Annars ÄLSKAR jag syréner!!! Har en häck runt hela gården.

Ljusbrickor var smart!!

Mer tips någon?

• Kattpoet

Du är söder om mig då....  här i mitt område i småland  är  syren i blom men många  knoppar med och  häggen i knoppar med.

Du kan göra kransar av  vita blommor , netto, lidl, citygross, maxi och konsum kan ha det billigt och lägga dem runt ljusen.  

• thean

Jag skulle också haft en löpare i mitten, så bred så att det ser "snyggt" ut (vi har smalare bord=smala löpare) och kört större ljusarrangemang och blommor emellan. Lägger man rankor av tex murgröna på borden kan man ju slingra dem "brett" också...

Skönt med plats, skulle hellre ha lite för stora bord att bre ut placeringar och dekoration än tvärtom där gästerna knappt får plats att äta--- =) Lycka till!

• Etnica

Vi bor utanför Örebro så jag är ju norr om dig. Konstigt men det kanske är något med växtzoner?
    Löpare gillar jag inte så det skippar jag. Murgröna har jag också tänkt på, enkelt o vackert.

Visst  är det skönt att få plats ordentligt men det vi är oroliga över är att det kommer bli svårt för gästerna som sitter mitt emot varandra att konversera.

Svar på tråden Väldigt breda bord. Hjälp med dekoration tack!!