• brolen­carlss­on
    Äldre 19 May 17:16
    9924 visningar
    12 svar
    12
    9924

    Någon som har köpt alcohol från tegalob.se och använt sog av locardi-frakt!!!??

    Hej!!!

    Någon som har handlat alcohol från tegalob....tyckte jag läste i nån annan tråd att någon hade gjort det!!

    Vilket fraktbolag använde ni???

    Vi använde oss av fraktbolaget locardi....men nu har vi fått väntat jättelänge på våran leverans....
    Googlade på dom och fick upp en massa tråkig fakta....vi skulle kanske valt ett annat bolag :(

    Nån som har erfarenhet????

  • Svar på tråden Någon som har köpt alcohol från tegalob.se och använt sog av locardi-frakt!!!??
  • stjärn­a18
    Äldre 19 May 18:47
    #1

    Jag har beställt därifrån och använde locadi. Vi beställde sista november och fick varorna i början på januari. Det var ju runt jul och nyår och det var därför det tog längre tid sa dem. Men vi är nöjda. Gifter oss nästa helg så vi var ute i god tid Tungan ute

  • brolen­carlss­on
    Äldre 19 May 20:23
    #2
    stjärna18 skrev 2011-05-19 18:47:21 följande:
    Jag har beställt därifrån och använde locadi. Vi beställde sista november och fick varorna i början på januari. Det var ju runt jul och nyår och det var därför det tog längre tid sa dem. Men vi är nöjda. Gifter oss nästa helg så vi var ute i god tid Tungan ute
    Ok tack för att du svara!! :)
    Då kan ja kanske lugna mig lite :) Ska ringa dom i morgon och kolla vart de är nånstans!!!

    Lycka till nästa helg och grattis i förskott :)
  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 19 May 23:34
    #3

    Svärfar beställde för snart två månader sedan,
    vi har inte sett skymten av någon alkohol!
    Han har mejlat och ringt, nu verkr det dock vara på gång.

    Så blir något annat bolag att beställa alkohol till bröllopet,
    vågar inte chansa att det tar två månader nästa gång igen  

  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 19 May 23:41
    #4

    M2B hade pratat med sin far ikväll, tre av fyra kollin hade kommit idag..

  • brolen­carlss­on
    Äldre 22 May 10:50
    #5
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-19 23:34:16 följande:
    Svärfar beställde för snart två månader sedan,
    vi har inte sett skymten av någon alkohol!
    Han har mejlat och ringt, nu verkr det dock vara på gång.

    Så blir något annat bolag att beställa alkohol till bröllopet,
    vågar inte chansa att det tar två månader nästa gång igen  
    Hm....jag hoppas det kommer när det utlovas!!!! Ringde dom i fredags och hon sa att det förmodligen skulle komma nästa vecka....men man kan ju spåra kollit och se vart det är....där står det att det levereras den 31 maj...

    Så vi får hoppas att det stämmer med det....börjar bli lite nervös faktiskt!!!

    Blir att köpa på systemet annars :( Vi gifter oss den 2 juli så det är ju bara 1,5 månad drygt ju.

    Vi beställde vid valborg.

    Men det verkar som om leveransen har hamnat på nått som heter typ import north eller nått.

    Sen väntas det där tills de är redo att levereras....vilket jag tycker är konstigt :(

    Men men vi får hålla tummarna!!!

    Tack för svar!!!
  • Äldre 26 Jun 18:42
    #6

    Gjorde en beställning via Tegalob och Transaver till min och min frus 40-årsfest som var för över 2 mån sedan. Det hela slutade med att vi fick handla från systembolaget och jag sitter här och bestrider fakturor över varor jag aldrig fått.

    /Manne

  • aaa
    Äldre 10 Oct 16:20
    #7

    Tegalob har fin sida, bra priser och det är enkelt att betala dock hopplösa att få kontakt med (inga telefonnummer) och de få mail de svarar på är torftiga och oftast oriktig information. Vi beställde och betalade med info om leveranstid på ca 2v... det blev 2 månader. Köp av annan leverantör rekommenderas starkt.

  • Äldre 18 Nov 14:55
    #8

    ENORM VARNINGSSIGNAL PÅ TEGALOB!

    Vi beställde i slutet på augusti och har ännu inte mottagit något!!
    Under status står det, precis som det gjort från dag ett: "Packas"

    Skickat en massa mail till dem, men har endast fått svar på 2 st, där de skrev: "Godset är på väg, godnatt."

    Pratat med deras fraktbolag, som för övrigt erkänt att de är skojare och att de också fått en massa problem p g a att Tegalob inte sköter sig, och de kan inte göra något. Tydligen bara en bråkdel får se röken av sin varor, men de flesta inte alls.

    Det har säkert varit ett bra företag någon gång i tiden, men nu suger det.
    Beställ INTE därifrån, någonsin.

    Nu ska jag bara hitta ett sätt att få tillbaka mina pengar.

  • Äldre 25 Mar 08:29
    #9

    Har samma problem med tegalob.com. Rena skiten. Har beställt varor för 7500kr som inte har dykt upp. Att något blir försent kan man kanske acceptera, men när ingen svara på mail etc. så blir mar riktigt irriterad.

    Är det någon som lyckats häva köpet och fått tillbaks pengar?

    /Carl

  • Äldre 25 Mar 20:46
    #10
    CarlS skrev 2015-03-25 08:29:38 följande:

    Har samma problem med tegalob.com. Rena skiten. Har beställt varor för 7500kr som inte har dykt upp. Att något blir försent kan man kanske acceptera, men när ingen svara på mail etc. så blir mar riktigt irriterad.

    Är det någon som lyckats häva köpet och fått tillbaks pengar?

    /Carl


    Just nu är det stopp i tullen. Ingen alkohol kommer in i Sverige om man inte kör in den själv. Detta pga att man ska betala svensk alkoholskatt om man inte för in alkoholen själv. Det är alltså olagligt att importera alkohol utan att betala skatt. Fraktbolagen får böter om dom transporterar/förvarar oskattad alkohol och många har därför valt att dra sig ur. Har hört ett rykte om att all alkohol stoppas i tullen nu pga att det ska utredas om Sverige bryter mot EU:s lagar genom att kräva skatt. Det ska ju vara fri införsel inom EU. Har inte hittat nån sida som kan bekräfta det däremot. Så har du inte betalt in skatt på alkoholen så lär det bli jobbigt. 
  • Äldre 21 Sep 12:34
    #11

    Köpte också på tegalob och hade transever som fraktbolag men inget kom blev blåst på 5000kr

  • Äldre 21 Sep 12:36
    #12

    Jag har betalat skatt men ändå inte fått varor

Svar på tråden Någon som har köpt alcohol från tegalob.se och använt sog av locardi-frakt!!!??