• Camilla och Jimmy

Behöver förslag på lekar att ha under bröllopsfesten???

Hej!

Min man är toastmaster på ett bröllop som äger rum om en månad! Vi sitter nu tillsammans och försöker  komma på några bra lekar till bröllopet! Har du något bra förslag? Brudparet vill hemskt gärna att alla eller många är delaktiga i lekarna...

Mvh

Camilla

• Svar på tråden Behöver förslag på lekar att ha under bröllopsfesten???
  • RocioHenke

Frågesport

Dela upp gästerna i olika lag och låt de svara på frågor om brudparet. Kör frågesporten i en paus eller i väntan på att brudparet ska anlända till festen. När det är dags för de rätta svaren kallas brudparet fram för att få svara på frågorna. Det lag som vinner får en flaska bubbel.

Korsord

Korsord Gör ett stort korsord om er själva som ni hänger upp på väggen i festlokalen. Låt sedan bröllopsgästerna tillsammans lösa korsordet.

Hur väl känner brudparet varandra?

Brud och brudgum sitter med ryggarna mot varandra och tar av sig sina skor. De byter en sko med varandra. Toastmastern ställer vem-gör-vad frågor till brudparet. Frågorna besvaras med att räcka upp rätt sko. Frågor som kan ställas är:

Vem städar oftast toaletten? Vem spenderar mest pengar? Vem snarkar mest? Vem tar hand om räkningarna?
  • MagicBride

En rolig sak som anordnades för oss på vårt bröllop var extra mysig tyckte jag Jag och min man fick 12 ballonger som skulle delas ut valfritt bland gästerna. När vi delat ut dem så förklarades det att i ballongerna så låg det små meddelanden så de gäster som fått ballonger skulle smälla dem och sedan läsa vad det stod. På lapparna så stod det månader (de 12 månader som följer efter bröllopet) och dessutom en aktivitet som gästen ska ta med brudparet på. Vi ska alltså spela kubb med en gäst i juni, ha grillkväll med en annan i juli osv. Vi får alltså njuta hela första året som gifta Hoppas du förstår hur jag menar  

• Camilla och Jimmy

Är lite inne på frågesporten men skulle vilja ha flera förslag!!!!!!!!!

• Lillis82
    Huvud Axlar Knä och Tå
    Vet inte om det klassas som lek men det fick alla att delta (även barnen) på det bröllopet som jag var toastmadam på i vintras. Vi sjöng "Huvud, Axlar, Knä och Tå"-sången efter att alla ätit upp så folk skulle få röra lite på sig och inte få ont i rumpan..FlörtDet var väldigt uppskattat och något som alla kan delta i. 

Skattjakt
    Om det är barn med på bröllopet skulle jag rekommendera en skattjakt i ett angränsande rum eller två där de kanske hittar en lite kista med godis som de får dela på eller liknande. Det kommer hålla dem sysselsatta ett tag och förhoppningsvis så störs inte middagen av att de springer och frågar om de får lämna bordet osv.. 

Uppdrag
    Dela ut uppdrag till vissa av gästerna för att  liva upp stämningen under middagen. Tex att någon ung tjej skall flörta och skåla med brudens pappa/morfar. Någon skall be om att få smaka från andras mat etc.

Viskeleken
    Sitter man i E eller U sittning kan man köra viskeleken åt varsitt håll och försöka få brudparet att få samma mening på slutet som de skall först viska till varandra och sen säga högt så alla får höra vad det blivit på vägen. Något gulligt som "Du är det finaste som finns" 

Svar på tråden Behöver förslag på lekar att ha under bröllopsfesten???