• Tessin
    Äldre 19 May 15:47
    4842 visningar
    4 svar
    4
    4842

    Väst & kravatt i poly dupion

    Har hittat några fina västar och kravatter på nätet och det står att matrialet är poly dupion. Vad är det? =) Sen är ju den viktigaste frågan om det är fint? =)

  • Svar på tråden Väst & kravatt i poly dupion
  • Moster Stina
    Äldre 19 May 16:23
    #1

    Nu kommer verkligen ett INTEsvar, för jag har ingen aning. men antagligen något syntetiskt.

    Men jag ville bara berätta att mannen har beställt kravatt, näsduk och väst ifrån mytuxido.uk.
    Han beställde visserligen i äkta siden, men det blev inte så dyrt, men SUPERfint!

  • shakyn­ose
    Äldre 19 May 16:32
    #2

    Ingen aning! Men som sagt, antagligen någon slags syntetfiber vävd för att efterlikna dupionsiden. Dupionsiden är ett tunt, lite stelt och prassligt material.

  • Tessin
    Äldre 19 May 16:42
    #3
    Moster Stina skrev 2011-05-19 16:23:41 följande:
    Nu kommer verkligen ett INTEsvar, för jag har ingen aning. men antagligen något syntetiskt.

    Men jag ville bara berätta att mannen har beställt kravatt, näsduk och väst ifrån mytuxido.uk.
    Han beställde visserligen i äkta siden, men det blev inte så dyrt, men SUPERfint!

    Vi hade också tänkt att beställa från mytuxido.uk. till både min man och marskalkerna. Det var där jag hittade det matrialet nämligen =)


    Vilken färg beställde ni? Köpte ni med något mönster på västen? Tycker det är jättesvårt att välja!
    Vi har rött och ivory i vårt tema så vi tänkte något i det. Rött är så svårt bara att få den röda färgen man är ute efter =)

  • Moster Stina
    Äldre 19 May 17:14
    #4
    Tessin skrev 2011-05-19 16:42:02 följande:

    Vi hade också tänkt att beställa från mytuxido.uk. till både min man och marskalkerna. Det var där jag hittade det matrialet nämligen =)


    Vilken färg beställde ni? Köpte ni med något mönster på västen? Tycker det är jättesvårt att välja!
    Vi har rött och ivory i vårt tema så vi tänkte något i det. Rött är så svårt bara att få den röda färgen man är ute efter =)


    Aha...det var så det låg till...

    Fästmannen beställde en silvergrå väst, med växtslingor på. Och likaså köpte han en ljusrosa kravatt och näsduk med samma slingor på. (etiketten säger dock att man inte ska ha samma mönster på allt, speciellt inte på både näsduk och kravatt...men strunt samma)
    Till hans redan inköpta gråa kostym blev det jättesnyggt!
    DOCK bör det sägas att det råkade vara en missfärgning, eller tumfläck på västen.  Men det verkar ha löst sig, genom att de själva kommer skicka en ny med expresspost. Han får då lägga ut för den västen också, tills de ser att hans första kommit dem tillbaka. I slutändan kostar det oss inget extra, och det känns trots allt prisvärt.
    Han fick också hem de första grejerna riktigt snabbt tycker vi. Han beställde på helgen och de kom hem till oss på torsdagen.

    När jag tittat på hemsidan så tycker jag nog att deras röda grejer också är jättefina. Tror inte att olika rödtoner behöver skära sig så mycket. Hoppas att du hittar något du gillar!
Svar på tråden Väst & kravatt i poly dupion