• Binis11

Slöjfråga

jo jag undrar, jag ska vara hos frisören kl 10 och då måste hon väl sätta på slöjan? Eller kan jag sätta på den själv själv? Kan man sätta fast spännet som slöjan sitter i och sen sätta på själva slöjan hemma sen?

Anledningen till att jag frågar är att jag ska hem och sminka mig mm efter frisörbesöket och jag vill helst inte behöva gå genom byn med slöjan på. Vi gifter oss kl 16 och jag valde detta tidiga frisörbesök pga att min dotter ska med och vi sen ska hinna äta lunch mm, ska jag kanske ändra till en senare tid och sminka mig innan frisörbesöket(håruppsättningen

Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Slöjfråga
  • wiii

Beror väl på hur slöjan ska fästas och hur frisyren ser ut. jag kommer att fästa min slöja hemma sedan, men har ingen uppsättning att ta hänsyn till utan ska bara locka håret, slöjan sitter på kam så är inte så svår att få dit :)

• Binis11

Man kan göra det alltså, men behöver inte slöjan sättas fast ordentligt? Mitt hår är väldigt glatt och sätter jag i slöjan som mitt hår är nu åker den ner men det kan kanske hon föbereda

• Binis11

ska du gå till frisören för att locka håret?

• Blivande fru Swärdh

Som den förra skrev: beror på vad för typ av frisyr du ska ha och vart slöjan ska sitta. Är det bara lockar så kan man sätta dit den själv. Använd hårnålar om inte kammen räcker till så ska den sitta ordentligt.

• Binis11

Jag kommer att ha utsläppt hår baktill

• Diamanten90

Om frisören gör ett fäste i ditt hår färdigt så ska det inte vara så svårt att sätts dit den själv.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Binis11

Hur menar du med "gör ett fäste"

• Diamanten90
    Binis11 skrev 2011-05-19 13:21:15 följande:
    Hur menar du med "gör ett fäste"
    Frisören tvinnar håret och sätter fast det med spännen. Det syns inte men finns där att fästa slöjan i. Åtminstone gör min frisör så:)
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Slöjfråga