• snart Peters fru

Platina vs vitt guld

Idag har vi varit till en guldsmed och kollat på ringar.
    Jag har hittat mina drömringar och är nog lika kär i dom som i min blivande man Flört

Är det någon som har platina som höjer det till skyarna... Priset skiljer ju en del.

• Svar på tråden Platina vs vitt guld
  • Styrka

För guds skull, välj palladium istället! Starkare än guld, lika vitt och fint som platina och behöver inte omrhodieras (nånsin) som vitguld, till samma pris som vitguld.
    Det är dock lika hårt att arbeta i som platina, men guldsmeden kan inte ut samma pris som för platina, därför är de lite negativa till palladium. I Göteborg hittade vi tex inte en enda guldsmed som ville göra våra ringar, vi fick till o med felaktig information, Jarl Sandin visste inte ens att man kunde göra ringar i palladium!

Men man kan beställa från www.kodega.se eller www.24karat.se, de har stor erfarenhet av palladium och mycket bra priser, och kodega har ett oslagbart sortiment! Bergis hittar du nån modell där som du gillar, så du slipper välja mellan en metall som måste omrhodieras varje år, eller en svindyr metall.

Jag har bilder i mitt  album på våra ringar, om du är nyfiken.

*tips från coachen*

• Mrs S 2012

Jag fick tipset om palladium från guldsmeden jag var hos. Han ville gärna göra mina ringar i palladium! Dessutom mycket billigare än vitguld och det behöver som sagt inte behandlas utan ska hålla sig vita och fina så jag kör på det!

• jkbr

jag skulle ha tagit platina om jag hade så myckett lägga på ring , min vitgulds ring blir jätte fort gulaktig och repig.
    Men jag valde diamnter för pengarna istället :) 

Svar på tråden Platina vs vitt guld